Вторник е денят, в който българите пазаруват най-много онлайн през месец декември, сочи проучване на RTB House. Според него тогава уеб магазините генерират с 23% повече продажби от средните за месеца.
Анализът обхваща 40 пазара в Европа, Латинска Америка, Азия, САЩ, Близкия изток и Африка и показва специфичните зависимости в потребителското поведение в особено силния за онлайн търговията месец.
Работните дни са предпочитани от потребителите по цял свят за пазаруване. В понеделник посещенията на уеб магазините се покачват със 17 на сто, а самите продажби бележат скок от 38 на сто. Събота е най-слабият ден, като тогава трафикът е с 8% по-нисък от средното за целия месец, а продажбите са с 22% по-малко.
В средата на месеца обаче е разгарът на коледното онлайн пазаруване. След това то започва да спада постепенно и достига най-ниската си точка на Бъдни вечер. Тогава има с 28% по-малко посещения и 41% по-малко продажби от средните за декември.
“През втората половина на декември най-добрият ход е онлайн рекламата да води потребителите към офлайн магазините”, съветва Каталин Емилиан, мениджър за България и Румъния на RTB House.
Спадът, който предстои след няколко дни, вероятно се дължи на празничните приготовления. Вероятно съществуват опасения и от забавяне на поръчките, но това не означава, че търговците трябва да изчезват от полезрението на купувачите, предупреждават специалистите. Техният съвет е всички маркетинг ходове след средата на декември да бъдат насочени към физическите продажби.
Преди кривата да се отправи надолу, този уикенд се очаква да достигне своя връх. Данните от 2016 г. за страната показват, че на 16 декември са направени най-много продажби и посещенията на онлайн магазините са скочили с цели 66% над средните за месеца.
Макар че малък брой потребители посещават онлайн магазините на Коледа, тогава те са по-склонни да кликнат върху реклами. Кликовете на банер рекламите се покачват съответно с 11 и 11% на 25 и 26 декември над средното за декември. След празниците броят на посещенията и кликовете започва да расте прогресивно.
“Покачването на кликовете след празниците показва, че в този период потребителите търсят специфични оферти”, коментира Каталин Емилиан. По думите му в периода вече започват празничните разпродажби, които са друг връх в декемврийските обороти.


МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Продължава спасяването на бедстващият танкер край Ахтопол