Приходите от билети за кино в Китай са напът да задминат тези в САЩ през 2018 г., с което китайският пазар ще се превърне в най-големия в света благодарение на смекчаването на цензурата и увеличаването на предлагането на филми, съобщава испанското издание Expansion.
Приходите от билети в Китай през първото тримесечие вече превишиха тези в САЩ, където е отчетен спад за тримесечието за първи път от четири години. В Китай приходите от продажби на билети през първите три месеца на годината достигнаха 3,1 млрд. долара, почти с 40% повече спрямо предходната година, като надвишиха очакванията на анализаторите.
„Предвид данните за първото тримесечие има възможност приходите от китайския боксофис да достигнат този в САЩ през 2018 г.“, отбелязва китайската консултантска компания EntGroup. Тя обаче допълва, че поддържането на високия ръст в Китай през 2018 г. може да се окаже трудно.
Миналата година изглеждаше, че Китай е напът да регистрира първи спад на приходите от продажби на билети на годишна основа от десетилетия. Той обаче беше спасен от успешни холивудски филми като „Бързи и яростни“ и местни продукции като „Войната на вълците“ 2, продуцирана от Beijing Culture Media.
Традиционната китайска квота от чуждестранни филми беше увеличена дискретно през 2016 и 2017 г., за да се предотврати спада на приходите от билети. Обичайно страната разрешава излъчването на 34 чуждестранни филма, но миналата година броят им полуофициално беше увеличен на 37.
Високите приходи през 2018 г. се дължат на ленти като Operation Red Sea, продуцирана от Bona Film Group, която донесе приходи от 579 млн. долара тази година и това я превърна в най-доходоносния филм в Китай. Той разказва историята на командоси от китайските военноморски сили, които се борят с терористи и отразява смекчаването на цензурата, като военните конфликти са ситуирани в настоящето.
Успехът на Operation Red Sea показва, че светът на китайското кино започва да се отваря за жанрове, които до този момент бяха забранени. „Преди увеличаването на броя на киносалоните благоприятстваше ръста на приходите от продажба на билети, но сега това се дължи на нарастването на предлагането, на жанровете и на качеството“, казва Нанси Ву, която отговаря за продукцията в продуцентската компания Base Media.
Наред със съвременните военни конфликти китайските режисьори се впускат и в други области, които преди бяха забранени, като научната фантастика и филмите на ужасите. През август ще се състои премиерата на филма The Meg с бюджет от 150 млн. долара и с участието на Джейсън Стейтъм, Ли Бинбин и изчезнал воден динозавър. Лентата е продуцирана от Warner Bros, хонконгската компания Flagship Entertainment и консорциум начело с компанията Shanghái China Media Capital.


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Как бързо да направим домашно кисело зеле?
ЕК разследва "Гугъл" за използването на потребителско съдържание за развитието на ИИ
Наглост или безотговорност: Кой как паркира в градовете?
Пеевски: Днес дадохме урок по демокрация и любов към България
Памела Андерсън проговори за романтичните си отношения с Лиъм Нийсън