Just Eat Takeaway, най-голямата европейска компания за поръчки и доставки на храна, обяви, че поръчките ѝ временно са се свили през март, тъй като ресторантите са затворили като част от мерките, наложени от правителствата за овладяване на новия коронавирус, предава Ройтерс.
Но обемът на поръчките се е възстановил силно до края на март, включително на основните пазари на компанията – Нидерландия, Германия и Полша. В Нидерландия около 2000 нови ресторанта са се регистрирали за услугите ѝ, след като правителството нареди заведенията да спрат работа.
Обемът на поръчките на основните пазари след това се е повишил значително, въпреки компанията очаква завръщане към нормалните нива час след кризата.
„Takeaway.com е една от малкото привилегировани компании, които са умрено засегнати от кризата“, коментира главният изпълнителен директор Жиц Гроен в интервю. „Най-забележителният ефект върху нашето представяне е, нещо, което сега вярваме, че е временно въздействие върху нашите поръчки за март.“
Обемът на поръчките в Нидерландия се е увеличил с 11% през първото тримесечие. През миналия месец Takeaway заяви, че ще гарантира отлагане на плащанията на нидерландските ресторанти в платформата си, които са засегнати от проблемите с пандемията.
Общите поръчки на групата са скочили с 50 на сто за първите три месеца на 2020 г., подкрепени от придобиването на германските операции на Delivery Hero през април миналата година.
Takeaway.com придоби операциите на своя базиран във Великобритания конкурент Just Eat през януари, макар че британските регулатори все още разглеждат сдлката, а фирмите се управляват отделно, докато се чака финална зелена светлина за споразумението.
В началото на пандемията, като предпазна мярка срещу коронавируса, Takeaway.com започна да доставя храна без физически контакт. Това е приложимо за всички ресторанти на платформата, а куриерите са инструктирани да звънят на звънците на клиентите и да оставят опакованата храна пред вратата. През последните седмици Takeaway.com е предоставила инструкции за здраве и безопасност на всички служители и куриери, а членове на персонала се обучават специално на правилни превантивни мерки, както и как да съобщят за подозрителна ситуация. Компанията също дистрибутира хигиенно оборудване сред куриерите си, като например антибактериални дезинфектанти за ръце.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време