IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Силното онлайн присъствие на Next донесе 17% ръст на продажбите

Според компанията обаче влиянието от насъбраното търсене по време на пандемията вероятно ще продължи да отслабва

16:44 | 03.11.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

Британският търговец на дрехи Next задмина прогнозите си със 17-процентов ръст на продажбите си при нормални цени за третото тримесечие спрямо 2019 г., преди пандемията да удари търговията. Той обаче запази годишните си насоки за печалбата, тъй като очаква ръстът на продажбите да се забави, съобщава Ройтерс.

Next, която продава в около 500 магазина и онлайн, заяви в сряда, че влиянието от насъбраното търсене по време на пандемията вероятно ще продължи да отслабва.

Компанията заяви, че наличността на запасите се е подобрила от септември насам, но остава „предизвикателство“, тъй като забавянията в международната ѝ верига на доставки се усложняват от недостига на работна ръка в британските транспортни и складови мрежи.

Next заяви, че до момента ограниченията в запасите са били компенсирани от силно основно търсене.

Макар че финансите на потребителите са в добро състояние, увеличението на цените на стоките от първа необходимост (например гориво) може да забави търсенето на по-произволни покупки“, добави компанията.

Next обяви през септември, че продажбите ѝ на нормални цени през първите осем седмици от третото фискално тримесечие са се увеличили с 20%.

В сряда компанията обяви, че те са нараснали с 14% през последните пет седмици на периода до 30 октомври. Това е над прогнозата ѝ за ръст от 10%.

Онлайн продажбите през третото тримесечие са се увеличили с 40%, докато тези от физическите магазини в Обединеното кралство и Ирландия са намалели с 6,1%.

Next, която повиши четири пъти насоките си тази година, този път запази прогнозата си за ръст на продажбите при нормални цени за четвъртото тримесечие от 10% спрямо 2019-2020 г. и за годишна печалба преди данъците от 800 млн. паунда (1,1 млрд. долара), което е с 6,9% повече спрямо 2019-2020 г.

Не очакваме продажбите да продължат на нивото, отчетено през третото тримесечие“, каза още тя.

Next се доказа като устойчив бизнес по време на пандемията, възползвайки се от добре изградената си онлайн дейност.

Конкуренти с по-слаб или никакъв онлайн бизнес, най-вече Primark, отчетоха сериозен спад на продажбите. Други, като собственикът на Topshop Arcadia и Debenhams, фалираха.

Акциите на Next, които са поскъпнали с 47% през последната година, затвориха сесията от вторник на цена от 8312 пенса, което оценява бизнеса на 11,1 млрд. паунда. Цената удари рекордни нива през септември.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:22 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още