Американската верига за бързо хранене McDonald’s отчете тримесечни приходи и печалба, които не отговориха на очакванията на анализаторите, след като по-високите разходи натежаха на печалбата, предава Ройтерс.
Това е четвъртият път, в който резултатите на компанията се разминават с прогнозите за последните осем тримесечия. Цената на акциите на McDonald’s се понижи с близо 2% преди началото на борсовия ден.
Веригата отчете нетна печалба от 1,64 млрд. долара за четвъртото тримесечие, или 2,18 долара на акция, от 1,38 млрд. долара, или 1,84 долара на акция, година по-рано. Като се изключат таксите, свързани с продажбата на McD Tech Labs на IBM и други елементи, McDonald’s е спечелила по 2,23 долара на акция, което е под прогнозата за 2,34 долара на акция по данни на Refinitiv.
Оперативните разходи са нараснали с 14% през тримесечието на годишна база. По-високите разходи включват повишения на заплатите от McDonald’s и франачайзите ѝ в опит да привлекат и задържат служители на трудния пазар на труда. Съставките за менюта като Big Mac и McNuggets също стават по-скъпи.
Нетните приходи от продажби са се увеличили с 13 на сто на годишна база до 6,01 млрд. долара, под прогнозата за 6,03 млрд. долара. Приходите на компанията от обектите, отворени от поне година, са нараснали с 12,3% спрямо година по-рано и с 10,8% на двугодишна база. Повишаването на цените на менютата, които бяха въведени, за да се преодолеят нарастващите разходи, са подкрепили приходите.
На вътрешния си пазар McDonald’s записва 7,5% ръст на годишна база на приходите от обекти, отворени от поне година, над прогнозата на анализаторите за 6,9% повишение. Спрямо две години по-рано показателят е нараснал с 13,4%. Освен по-високите си цени компанията отдавна доброто представяне и на развиващата се програма за лоялни клиенти и промоционални елементи в менюто.
Извън САЩ представянето на McDonald’s също е добро, макар че приходите от някои пазари бяха повлияни от Covid-19.
Сегментът международни пазари, който не включва Обединеното кралство, Австралия и Франция, има 16,8% ръст на приходите от обекти, отворени от поне година. Прогнозата беше за 16,5%.
За цялата година дигиталните продажби са надхвърлили 18 млрд. долара, като отговарят за 16% от общите продажби глобално.
Гледайки напред към 2022 г., компанията очаква разходите ѝ да са между 2,2 млрд. и 2,4 млрд. долара. Около половината от тези средства са предвидени за отварянето на повече от 1400 ресторанта, които се очаква да допринесат с 1,5% повишение на приходите по света за годината. Около 40% от капиталовите разходи ще бъдат насочени към Съединените щати, най-вече за модернизиране на ресторантите.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?