IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Шефът на De Beers: Предлагането на диаманти вече е достигнало пика си

Според Брус Клийвър индустрията ще отчете приличен растеж в средносрочен до дългосрочен план

18:04 | 21.02.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

Предлагането на естествени диаманти е достигнало своя връх и ще остане стабилно следващите няколко десетилетия, заяви главният изпълнителен директор на миннодобивния гигант De Beers в интервю за Ройтерс в понеделник. Според него индустрията ще отчете приличен растеж в средносрочен до дългосрочен план.

De Beers Group, която представлява бизнеса с диаманти на Anglo American, е една от водещите компании за добив на диаманти в света заедно с руската Alrosa.

Не виждам причина да смятаме, че няма да има приличен растеж в средносрочен до дългосрочен план в диамантената индустрия. Чувствам се по-положително настроен за бъдещето, отколкото съм бил от много дълго време“, каза Брус Клийвър в кулоарите на конференция за диамантите в Дубай.

Предлагането ще остане стабилно. Няма да падне стремглаво. Виждаме 20-30-40 години на стабилно предлагане. Ето защо се чувствам доста положително“, коментира той, добавяйки, че предлагането вероятно е достигнало пика си през 2018-19 г.

Пандемията от Covid-19 прекъсна глобалната верига на доставки на диаманти. Някои мини бяха затворени, търговията с необработени диаманти затъна, а майсторите, полиращи диаманти в Индия, напуснаха работните си места.

През второто тримесечие на 2020 г. De Beers продаде около 3% от нешлифованите диаманти, които би продала по принцип, заяви Клийвър на конференцията. Това отчасти се дължи на опасения, че миннодобивните компании, които работят в твърде близко сътрудничество, ограничават производството, и отчасти защото купувачите са очаквали по-ниско търсене от потребителите заради забавянето на икономиката.

Когато търсенето се е засилило от края на 2020 г., по-високите цени на обработените диаманти са довели до ръст при цените на нешлифованите, казва Клийвър за Ройтерс.

Продажбите на De Beers са достигнали 4,82 млрд. долара през 2021 г. спрямо 2,79 млрд. долара през 2020 г., показват данни на компанията.

През декември De Beers заяви, че е кандидатствала да извърши проучване в Югоизточна Ангола след реформи на диамантената индустрия в страната.

Оставаме изключително фокусирани върху проучванията“, каза Клийвър, добавяйки, че компанията извършва такива в Ботсвана, Канада и Южна Африка.

Миналата година тя поръча проучване на океанското дъно около Гренландия като първа стъпка, за да провери дали да има находища от високо ценените морски диаманти. De Beers вече добива диаманти от морското дъно на Намибия.

Твърде рано е да се каже дали това ще проработи, или не“, казва Клийвър по отношение на Гренландия.

В бъдещето на De Beers се планират и инвестиции в ESG (екологични, социални и управленски) практики, допълва Клийвър, без да дава конкретни цифри. Това включва проследимост на диамантите, използвайки блокчейн технология, усилия за постигането на целта за въглеродна неутралност до 2030 г. и по-добри миннодобивни практики.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:38 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още