IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Richemont Group прибeгна до най-силния си коз

Във времена на криза компанията разчита най-силно на Йохан Рупърт, който отново поема управителния пост на луксозния конгломерат

10:58 | 19.11.09 г.
Richemont Group прибeгна до най-силния си коз
Изминаха шест години от както Йохан Рупърт заемаше за последно президентския стол на компанията за луксозни стоки Richemont Group. В средата на ноември водещата му роля във фирмата бе обявена отново, когато официално бе съобщено, че 59-годишният Рупърт ще седне на директорското място. Назначението ще стане факт през април 2010 година, когато бившият и бъдещ главен изпълнителен директор ще заеме мястото на досегашния изпълнителен директор Норберт Плат.

Между двата периода на управление на Рупърт има някои сходни черти. През 2003 година, когато той бе назначен на ръководния пост, компанията страдаше от спад в продажбите на азиатския пазар. Сегашното връщане на милиардера на поста се съпътства с 60% спад в печалбите на компанията и съвсем не розова перспектива, породена от световната криза.

Посланието е ясно – във времена на криза най-силният коз на фирмата, основана през 1988 година, е именно Йохан Рупърт. Той е син на Антъни Рупърт, който е създател на Rembrandt Group – компания, която в последствие се разделя на Remgo (инвестиционно дружество с дялове в мини, индустриални производства и финансови активи) и Richemont – базирана в Швейцария компания за луксозни стоки. Бизнес империята на южноафриканската фамилия притежава стотици фирми, разположени в 35 страни по целия свят на шест континента със средна годишна нетна печалба от 10 млрд. долара.

Richemont Group е собственик на няколко луксозни марки за часовници и бижута. Сред тях са Cartier, Panerai, Jaeger-LeCoultre и A.Lange&Sohne. Онова, на което наблегна новия изпълнителен директор бе, че ще се стреми към автономност на брандовете на групата. Това е и една от причините много от директорите на марките да подадат оставка (като тези на A. Lange & Sohne and Baume & Mercier).

Както икономиката в световен мащаб, така и бизнесът с луксозни стоки претърпя сериозни сътресения поради създалата се финансова криза. Силно пострадаха и Richemont Group, както и основният им конкурент Swatch Group. Как ще излязат от кризата и дали плановете им за възстановяване ще успеят предстои да се види през следващите няколко години.
 
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:29 | 31.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още