IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Пиер Карден: Модата се променя твърде бързо днес

Дизайнерът е първият от гилдията, който прозря бъдещето на Китай и Япония като перспективни модни пазари

16:15 | 09.11.10 г.
<p>Пиер Карден. <i>Снимка: <span style="" onmouseover="_tipon(this)" onmouseout="_tipoff()">Georges  Biard. Лиценз: <a target="_blank" href="http://creativecommons.org/licenses/by/2.0/"><b>Creative Commons<br />
</b></a></span></i></p>

Пиер Карден. Снимка: Georges Biard. Лиценз: Creative Commons

Днешните модни дизайнери променят стиловете много бързо, което отчасти се дължи на колекциите, които излизат два пъти годишно. Така трудно се създава "висша мода", която да остане актуална през годините, казва дизайнерът Пиер Карден, цитиран от Ройтерс.

В Токио, по време на модно шоу, 88-годишният доайен на френската мода каза също, че времената днес са много трудни и за дизайнерите, спрямо периода, когато той е започвал бизнеса си през 60-те години на миналия век.

„След войната имаше малцина дизайнери. Днес те са много повече във всяка страна. Невъзможно е модата да се променя всяка година, какво остава на всеки шест месеца“, казва дизайнерът на конференция пред медии.

„Има много проекти, които са красиви, шантави, фантастични и грабват окото, но не правят мода, която ще владее утрешния ден. Днес го има навсякъде, но след четири или пет години – вече не е модерно.“

Когато пускал собствения си лейбъл през 1950 година, всички около дизайнера му казвали, че това, което прави, е „невъзможно“ и само вярата в собствените му сили и отдадеността му помогнали да се справи.

„По това време ми казаха, че това, което правя, е като да се опитвам да стъпя на Луната – невъзможно. Стратегията ми тогава бе да повярвам, че един ден човекът все пак ще успее да стъпи там.“

„Работата ми е като пристрастяване. Това е причината, поради която успявам да я върша толкова дълго време.“

Името на Пиер Карден се превръща в запазена марка за продукти, които се продават из целия свят - от бутикови дрехи до часовници. Той е и първият дизайнер от Запада, който обръща поглед на Изток и по-специално към Япония, като навлиза на пазара през 50-те години, а в комунистически Китай – през 1975 година.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:05 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още