Китайските посетители в Южна Корея купуват по-малко глобални луксозни марки като Louis Vuitton и Chanel, предпочитайки по-евтините местни марки. Това се случва на фона на тенденцията по-млади и независими туристи да се превръщат в по-голям дял от пътуващите, предава Ройтерс.
Привлечени от “корейската вълна” на износ на култура - от сапунени опери и корейска поп музика до мода, търсещите по-евтини стоки млади китайски посетители се насочват към по-автентични и не толкова скъпи места за пазаруване.
Южна Корея изостава само след Тайланд като чуждестранна дестинация за китайците, чиито големи разходи за пазаруване помагат на Южна Корея да създаде най-големия пазар за безмитна търговия.
Акцентът върху стойността ще окаже допълнителен натиск върху глобалните търговци на луксозни стоки, които вече се борят със забавянето на продажбите в Китай след годините на огромен растеж, тъй като антикорупционната кампания на правителството оказа влияние върху големите разходи за скъпи подаръци.
“Можете да купите от тези големи марки навсякъде и всъщност е по-евтино да се сдобиете с техни стоки в други страни, в сравнение с цените в Южна Корея”, твърди 21-годишата Джу Син, която пазарува в магазина Stylenanda в Сеул. “Тъй като сме тук, трябва да пазаруваме местни марки”.
Средните цени на най-продаваните артикули на световните луксозни марки в Южна Корея са по-ниски от тези в Континентален Китай, но все още са по-високи от тези в Европа, Сингапур и Дубай, сочат данни на HSBC.
Безмитните магазини в Сеул посочват, че най-продаваните марки през 2015 г. са местни и те са изпреварили имена като Louis Vuitton, Chanel и Cartier на Richemont.
“Това не означава непременно, че търговците на луксозни стоки на дребно трябва да пуснат по-евтини стоки на пазара, но те трябва да бъдат по-адекватни от гледна точка на цените”, твърди Ерван Рамбург, анализатор на HSBC в Хонконг.
Броят на китайските туристи в Южна Корея спадна с 2,3% през 2015 г. до около 6 млн. души. Въпреки това прогнозата на CLSA е, че ръстът на китайския вътрешен трафик ще скочи с 28% през 2016 г., тъй като е започнал да се възстановява през септември. Южнокорейското правителство очаква рекордните 8 млн. посетители тази година.
Китайските туристи в Южна Корея са все по-млади. Делът на тези, които са между 20-40-годишни е нараснал до 46,1% миналата година от 40,9% през 2013 г., сочат правителствени данни.
По-възрастните туристи обикновено пътуват на групи и са водени заедно по магазините, младите китайци са по-информирани за това какво искат, пътуват независимо и харчат по-малко за пазаруване.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?