IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Круизната компания Celestyal Cruises се фокусира върху българския пазар

Компанията търси нови кораби, които да придобие

15:19 | 29.03.22 г. 3
<p>
	<em>Снимка: Celestyal Cruises</em></p>

Снимка: Celestyal Cruises

Базираната в Гърция круизна компания Celestyal Cruises се фокусира върху българския пазар в опит да увеличи броя на българите на борда на своите кораби. Това разкри на събитие у нас търговският директор на компанията Лесли Пиден.

В края на ноември миналата година Searchlight Capital Partners инвестира 30 млн. долара в компанията, придобивайки 60% от нея. По думите на Пиден капиталът ще послужи за растежа и бъдещото развитие на компанията. На първо място тя иска да разшири флота си, а след това да увеличи работата си в Средиземноморието и да засили разпознаваемостта на бранда си.

По думите на Пиден Searchlight е проявила интерес към компанията, защото тя работи в интересен регион - Бяло море, както и защото предлага круизи с 3 или 4 нощувки. В портфолиото на компанията попадат и 7-дневни пътувания.

„Активно търсим нови кораби, които да придобием“, коментира Пиден, допълвайки, че планът е те да започнат работа през 2023 г. Освен това Celestyal иска да увеличи броя на премиум стаите си, на тези с балкони и на апартаментите.

Сред стратегическите цели на компанията е да започне да преглага круизи целогодишно, тъй като единият от двата ѝ кораба оперира около 10 месеца в годината, а вторият – предимно лятото.

2021 г. е била преходна за Celestyal Cruises, след като 2020 г. беше белязана от спирания на дейността заради Covid-19. Миналата година сезонът за компанията е бил само три месеца – от юни до август, а средната натовареност за периода – 57%. През този период пътниците са били от 77 националности, а обичайно са над 140.

Celestyal Cruises има 11 ключови пазара на този етап - САЩ, Балканите, Гърция, Германия, Франция, Италия, Испания, Португалия, Великобритания, Ирландия и Кипър. Компанията твърди, че 16,5% от пътниците на нейните кораби за миналата година са били от Балканите, затова и фокусът върху българския пазар е нещо естествено за бизнеса.

За привличането на български туристи компанията залага на круизи, тръгващи от Солун. Според Пиден тамошното пристанище е особено привлекателно, тъй като до града има много полети и мястото е по-достъпно както за хората от Балканите, така и за пътуващите от Западна Европа.

На този етап Celestyal Cruises има 891 служители, работещи на борда на двата ѝ кораба Celestyal Crystal и Celestyal Olympia, предлагащи all-inclusive обслужване. Служителите в офисите на компанията са 140.

През 2021 г. пасажерите на двата кораба на компанията са били общо 14 330, а 12 хил. гости са започнали и приключили круизното си пътуване от пристанища в Гърция.

Общият годишен принос на Celestyal Cruises към икономиката на Гърция за миналата година е 26 млн. евро. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:32 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от На път виж още

Коментари

3
rate up comment 2 rate down comment 1
дядя Вова
преди 2 години
Там ще е черешката на тортата :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 3 rate down comment 1
дядя Вова
преди 2 години
Около пристанище Одеса :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 0
melon
преди 2 години
А Черно море? Аз лично с голям кеф бих се записал на круиз обиколка на Черно море.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още