Така новият Golf ще възвести нова ера за VW. Още първият Golf , който беше пуснат на пазарите през 1974 г., стана повратна точка за производителя на автомобили. Ситуацията по онова време е съвсем различна: петролната криза и рецесията удариха тежко автомобилната индустрия. Продажбите на Beetle се свиват драстично, а разглезеният от много успехи концерн от Волфсбург започша да отчита горчиви загуби и изпада в сериозни финансови затруднения.
С инвестиционната програма за няколко милиарда долара VW модернизира своята продуктова гама. Първият резултат е новият Passat, вторият – новият Golf. В тогавашната преса той е наричан "малкия спасител", като саксонците възлагат на него цялата си надежда в компактния автомобил, изоставяйки досегашната господстваща концепция за автомобили със задвижване на задните колела и въздушно охлаждане.
Стратегията проработва. Близо четири десетилетия по-късно Volkswagen е един от най-успешните производители на автомобили в света, VW Golf завладя целия свят. Golf даде своето име на целия клас на компактните автомобили и дори на цяло поколение от германците.
Дизайнът на Golf I, който днес особено в кабрио версията си все още се смята за класика, е дело на основателя на Italdesign Джорджето Джуджаро. Също и от техническа гледна точка колата е доста по-напред от Beetle – тя е атлетична, по-лека и по тази причина по-икономична. И преди всичко - VW печели пари с колата, защото първият Голф е няколко стотин марки по-скъп, отколкото Beetle 1303.
Колата катапултира Volkswagen в нови измерения. Ако до този момент базираната във Волфсбург компания със 190 000 служители продава по около 2,2 милиона коли на година, то през миналата година VW вече снабдява с автомобили повече от 8 милиона клиенти, а печалбата е по-висока от приходите през 1974 г. от близо 16 млрд. марки.
Междувременно за компанията от Долна Саксония работят повече от 500 000 души. От 1974 г. насам са били продадени общо почти 30 млн. коли от модела Golf.
През септември 2012 г., четири години след представянето на шестото и най-новото досега поколение Golf, световната си премиера ще празнува Golf VII. За компанията събитието на 4-ти септември ще е "събитие на годината".
За рождения ден на седмото поколение на Голф VW покани стотици гости в Националната галерия в Берлин, и нескромно заявява в поканите, иконата на модерната архитектура ще предложи подходящата рамка за "иконата на автомобилната история".
Засега няма официални снимки от Golf VII, първите снимки се очаква да се публикуват след световната премиера. Също така все още не е фиксирана и цената. Според съобщения в медиите базовият вариант ще бъде на разположение от около 17 000 евро, почти с 500 евро повече от най-евтиния вариант на предшественика.
Широката общественост ще може да види колата за първи път на автомобилното изложение в Париж в края на септември. Във Волфсбург обаче са сигурни, че новият Golf ще продължи успеха на предшествениците си. Масовото производство в главния завод във Волфсбург започна в началото на август, а пазарната премиера е планирана за есента. Всички варианти на Golf-а ще се правят в шест завода в целия свят.
Така че теренът е разчистен. След като Golf направи VW най-големия производител в Европа, той може да поправи пътя към световно лидерство на автомобилната империя от Волфсбург.
Всичко за пазара на автомобили четете тук!


Идват коледните банкети: Как да се забавляваш, без да рискуваш кариерата си?
До дни ще се родят първите бебета, създадени с помощта на изкуствен интелект
Какви защити имат евробанкнотите и как да разпознаем истинските?
Броят на чужденците в Европа се увеличава, нужни са за работна ръка
Какво вещаят звездите за 2026 година?
Инвеститорите се обръщат от AI към компании от по- консервативните сектори
Европейските народи трябва да променят мисленето си по отношение на войната
AI трябва да задава повече въпроси на децата ви
Старомоден лек за отслабващото доверие в правителството
Китай отхвърля чиповете H200 на Nvidia, надхитряйки стратегията на САЩ
Volkswagen попадна в капан
Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
Грешка ли е да сменяте единствено амортисьорите
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Георгиев: Само за миналата година са 106 присъдите за сексуални посегателства срещу деца
Тихомир Безлов: Големият проблем за политиката в страната ни е, че няма устойчивост
Максимумът на метеорния поток Геминиди за 2025 г. ще настъпи утре
Станишев: Никога не бих оставил страната в такава ситуация