Южнокорейският автомобилен концерн Hyundai ще удвои разходите си за реклама на своите автомобили в Европа, за да подобри имиджа на марката и да направи своите автомобили по-привлекателни, съобщи Ройтерс, цитирайки изследване на потребителските настроения, проведено от корейския производител.
То показва, че значителна част от потенциалните клиенти биха си закупили популярен модел като i30 например, ако той е произведен от друга компанията. Към момента голяма част от европейските клиенти на Hyundai, които за първи път са си купили автомобил на марката, планират придобиването на нова кола. Те обаче са готови да отидат при конкурентите в случай на по-сериозна отстъпка.
Според шефа на европейското подразделение на Hyundai Алън Рашфорд около 70% от автопарка на компанията в Европа е по-млад от 5 години. Затова и топ мениджърите на корейския производител са наясно, че на тези, които се готвят да сменят своя автомобил за по-нов, трябва да бъдат предложени не само ценови, но и емоционални стимули, за да може те да бъдат приобщени към марката за по-дълго време.
Някои анализаторите на пазара, като маркетинговата компания Millward Brown, обаче са на мнение, че това е доста трудна задача. Според тях Hyundai има подобен проблем от доста време и удвояването, или дори утрояването на рекламните бюджети, трудно ще свърши работа. За пример експертите дават случилото се с Toyota.
„Когато Toyota пусна на пазара в Германия модела си Auris, компанията изкупи максимално възможните рекламни площи, но това не даде желания резултат и не мотивира хората да си купуват този автомобил. Добрите рекламни кампании трябва да съответстват на настроенията на клиентите”, обясниха анализаторите от Millward Brown.
Изследване на Hyundai показва, че моделът i30 без логото и надписите на компанията получава от евентуалните клиенти по-високи оценки за дизайн от конкурентите си. Когато обаче бъдещите купувачи разберат каква е марката на показаната им кола, веднага променят мнението си.
„Те дори не могат да обяснят защо губят интерес към автомобилите на Hyundai – признава маркетинг директорът на корейския производител за Европа Майкъл Хол. – Явно, защото не знаят почти нищо за марката, което до голяма степен се дължи и на географското разположение на Южна Корея. Малцина европейци са били там и затова едва 15% от купувачите спонтанно могат да назоват Hyundai като самостоятелна марка. Докато при други компании този дял превишава 35%”.
За да се промени това положение, две трети от рекламния бюджет на марката ще бъдат насочен към Европа за повишаване на популярността на модели като хечбека i30 и кросовъра ix35. Освен това в Hyundai разчитат на помощта на Петер Шрайер, който вече е главен дизайнер на марката.
Още новини за автомобилния бизнес четете в Automedia.bg


Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино