Консуматорското мислене завладя индустрията и сякаш никой вече не се замисля за простичките неща от зората на автомобилостроенето. Приятелското чувство между човек и машина е отдавна забравено. Или не съвсем? Ето един автомобил, който мисли, че има светлина в тунела. Поне ако съдим по името му.
Казва се Kia Soul и идва от Южна Корея, за да ни докаже, че MINI не е единствената марка, която прави коли с изправено челно стъкло и равна линия на покрива. Всъщност, на пазари като американския, кубичните форми са особено популярни сред клиентите. Истината обаче е, че в последно време качествените предложения се поизчерпаха - Honda Element изглежда доста скучно и ретро, а американски журналисти определят произвеждания от Toyota - Scion xB, за силно надценен. В Европа пазарът на такива автомобили е още по-странен, защото по улиците на Стария континент модели с подобна концепция почти не се движат. Което превръща в новия Soul в още по-симпатичен.
Какво дава кубичната форма? Повече пространство в интериора и компактни външни размери. Така, едновременно се чувствате комфортно в колата си, а когато дойде време за паркиране не ругаете физиката.
Въпреки че е базиран на нова платформа и на практика става въпрос за нов модел, Kia Soul изглежда като силно подобрена версия на своя предшественик. И това е напълно разумен ход от страна на Kia. Трябва да си наистина луд за да промениш една добре работеща концепция, само за да се покажеш като оригинален.
Окачването е станало по-твърдо, интериорът - по-хубав, а оборудването - по-богато.
Но по-приятен ли е за каране?
Тайната се крие в цифрите. Междуосието на Soul е по-дълго, което прави усещането вътре по-рафинирано, следата е увеличена с няколко милиметра, които допринасят за увереността в завой, а устойчивостта на усукване е увеличена с близо 30%.
Истината е, че Soul не е най-вълнуващата кола на пазара, който е пълен с невзрачни автомобили с много конски сили и спортно поведение. Южнокореецът атакува душата ви, поразявайки я с чаровен външен вид и огромни задни светлини, които ще стреснат "преследвачите" ви и те няма да посмеят да ви изпреварят. Поне през нощта.
Тестовият Soul беше оборудван с 1.6-литров бензинов двигател със 132 к.с. и 6-степенна автоматична скоростна кутия. С тази комбинация Soul е чудесен за придвижване, но нищо повече. Точно затова препоръчваме турбодизеловият двигател, който има идентична мощност, но много по-висок въртящ момент, по-нисък разход на гориво и по-младежка душа. Да, той е по-скъп, но може да бъде комбиниран с механична скоростна кутия, което донякъде ще изравни разликата.
Soul губи точки с бензиновия си двигател, но печели много повече с най-интимното място за всеки шофьор – интериора. Повечето компании се хвалят с премиум излъчването на автомобилите си. В Kia изглежда не обичат приказките, а залагат на действието, защото без много хвалби просто го предлагат на клиентите си. Материалите са висококачествени, таблото е функционално, а скоростният лост сякаш е взет от някое MINI. Няма нищо срамно в това да се учиш от най-добрите в бранша.
Ако колите бяха хора, Kia Soul щеше да е онзи талантлив млад нехранимайко, който всички подценяват, но умират за неговото приятелство. Това е Soul – един свеж и забавен приятел. Колкото и да е странно, в този случай приятелството може да бъде купено. За 29 990 лв.


Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица
Специализирана акция в Бобов дол доведе до изземането на осем кг марихуана
Защо Швеция предлага безплатен престой в тиха горска хижа?
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват