Какво ще кажете за кола, която е едновременно голяма, добре изглеждаща и икономична? А ако към това прибавим достъпна цена? На нас ни звучи като обновената Kia Optima Hybrid.
Има обаче няколко уловки.
Първата се крие в името на марката. Все още известна част от хората подхождат към корейското автомобилостроене със скептицизъм. Доводите обикновено са базирани на впечатления отпреди десет години, когато колите на марката ни караха да обръщаме глава настрани с недвузначна гримаса.
От тогава до сега Kia се промени толкова много, че трудно можем да го опишем в няколко изречения. Компанията-майка Hyundai разполага с всички модерни технологии, познати на човечеството, които по естествен път преминават и в Kia. Място за притеснение няма.
Когато за пръв път попаднеш в Optima, има голяма вероятност да заявиш, че тя е по-добре сглобена от моделите на много по-претенциозни европейски производители. Размерът на купето е предостатъчен, разполагате с приятни на допир кожени тапицерии и меки пластмаси, интуитивен сензорен дисплей на централната конзола, голям подлакътник, в който може да се побере малко куче, аудио система Infinity и всички технологии за активна и пасивна безопасност, с които сме свикнали в последно време.
Нищо от това обаче няма значение, когато стане въпрос за хибридната система. Тя е от класически тип и комбинира 2.0-литров бензинов двигател и 35-киловатов електромотор, като първият може да задвижва колелата, както и да работи само като генератор, захранващ литиево-полимерната батерия.
Нищо необичайно. Необичайното е, че в Optima технологията работи. Без да сме злонамерени към някои от другите хибридни модели на пазара, повечето от тях изобщо не се справят с основното си задължение - да бъдат икономични.
При Optima Hybrid грижата за съдържанието на портфейла се усеща на практика. Оставяйки строгата наука настрана, се оказва, че за 400 километра сме успели да изразходваме едва една трета от горивото в резервоара. Това прави по-малко от 6 литра на 100 километра.
Истинската сила на колата е в града. При ниска скорост Optima Hybrid се движи изцяло на ток. От време на време бензиновият двигател се активира, за да дозареди батерията, но вие разбирате за това само от диаграмата на таблото. Звук не се чува.
Как е на магистрала? Съвсем добре за всеки средностатистически клиент на хибриден автомобил. За да извлечете максимума от хибридната система на Optima не трябва да се увличате и да надвишавате 130 км/ч. Иначе казано, трябва да се намирате в предварително начертаната от закона рамка. При спускане отново колата използва само ток, което действа особено мотивиращо на природозащитните ви настроения.
Колкото до уловките, уловката да притежаваш Kia Optima Hybrid е, че тя не е точно бърза кола. В града няма да ви липсва нищо, но при нужда от рязко ускорение, наличните 177 к.с. просто не са достатъчни. Все пак купето е голямо и тежи повече от тон и половина.
Противоречие има и в това, че силата на тази кола е в града, а размерите й я тласкат извън него. Оставете вкъщи и всички спортни амбиции, които имате. Това не е автомобил, с който ще търсите планински отсечки или ще ви интересува наклона на виража.
Kia Optima Hybrid кара шофьора си да се концентрира в съхраняването на икономичността. Тя те манипулира чрез игриви диаграми, които постоянно наблюдаваш и се молиш замърсяващия околната среда бензинов двигател да се включва възможно най-рядко. И така километър след километър безпроблемно шофиране.
В края на деня с Kia Optima Hybrid си даваш сметка, че тази кола така и не те е разочаровала с нещо значимо. Изглежда добре, оборудването й докосва премиум сегмента, разходът е повече от удовлетворяващ, размерите са завидни. Колкото до уловките? Отдавна си ги забравил.
Цена: от 67 890 лв.
Максимална скорост на ток: 99.7 км/ч
Обем на багажника: 381 литра


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?