Harley-Davidson обяви финансовите си резултати за първото тримесечие. Почти всички измерители на ефективността обаче са засегнати от различни фактори - силният долар натежава над международните продажби, лошото време не накара феновете да си купят мотоциклети през зимата, а агресивните цени от страна на конкурентите привлякоха кандидат-купувачите, пише Bloomberg.
Сега компанията очаква да продаде максимум 281 хил. мотоциклета за годината, което е по-малко от предварително прогнозираните 287 хил. продадени бройки.
Може би най-обезпокоителният знак за Wall Street е продуктовият микс. Harley се радваше на увеличение на търсенето на нейните туристически мотори, както и на значително по-малките улични мотори, насочени към по-младите, които карат в града. Тези модели се продават добре в САЩ и печелят все повече фенове в Югоизточна Азия и Южна Америка.
Големият крах идва от бизнеса с мотоциклети Harley, направени по поръчка – големите мотори, които са станали визитната картичка на марката.
Купувачите на тези мотоциклети или са заклети фенове на бранда, или са доста заможни, или и двете. Те няма да спрат да харчат, когато става дума за купуването на нови мотори. Купувачите на поръчковите модели обикновено доукрасяват превозното си средство. Разходите обикновено не спират с купуването, докато не се стигне до сдобиването с онези малки плюшени мечета с шарени кърпи и до черните кожени якета. Точно те са най-добрите клиенти на Harley.
Поръчковите модели не представляват малък дял от моторите, продадени през последните месеци. Продажбите обаче безспорно намаляват.
Междувременно пазарният дял на Harley в САЩ се сви от 56 на 51,3%. Компанията обвини за това агресивното намаляване на цените от страна на конкурентите. Има известна истина в това. Силният долар направи намаляването на цените в САЩ по-лесно за международните компании и поддържането на маржа на печалбата непроменен.
Заклетите фенове искат мотори, които са значително по-различни от всичко останало на пътя. Притеснението на Harley е, че заклетите фенове може да предпочетат да опитат нови марки като Indian на Polaris и RNineT на BMW, или които и да било нови привлекателни нови модели.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ