Попитайте бутик за луксозни стоки във Франция или Италия кои са неговите топ клиенти и отговорът вероятно няма да е френските или италианските купувачи. Основните покупки са дело на китайските туристи, които харчат значителни суми в чужбина, пише Quartz.
Китайските потребители са сред най-важните, ако не са и най-ключовите клиенти на голяма част от големите международни луксозни марки. В глобален план те харчат около 30% от всички средства, плащани за лични луксозни стоки, но години наред правят повечето си покупки извън Китай.
Една от основните причини да се сдобиват с чанти Louis Vuitton и с обувки Prada, докато са на ваканция, е фактът, че тези стоки се предлагат на много по-високи цени в родната им страна. Пазаруването в Европа е много по-евтино, ето защо много китайци възприемат континента като „най-големия аутлет“, посочват от Bain & Company.
В скорошна бележка до инвеститорите Exane BNP Paribas разглежда ценовите разлики в отделните региони и разкрива, че луксозните стоки в Китай струват с 21% повече спрямо средната цена в света. Във Франция и Италия например те са с 22% по-евтини.

Exane сравнява 4 846 продукта, които са достъпни на всички пазари. Компанията открива, че продуктите на Balenciaga са с около 25% по-скъпи в Китай спрямо цените във Франция. Тези на Louis Vuitton пък струват с около 50% повече, докато тези на Armani са със 70% нагоре.
Разликата в цените е резултат предимно от китайските данъци и такси, както и от разходите за дистрибуция на отделните брандове в Китай, според Fortune Character Institute.
Европейските магазини станаха силно зависими от китайските си клиенти. Анализаторите от Exane посочват, че чуждестранните покупки, не само тези на китайците, представляват около 70% от продажбите на луксозни стоки в Италия и Франция, както и над 50% във Великобритания и Швейцария.
Освен това на места като Европа и САЩ има доста хора, които купуват от името на свои клиенти, намиращи се в континенталната част на Китай.
Дисбалансът между китайските купувачи, които пазаруват в чужбина, и тези, пазаруващи у дома, най-сетне се променя, макар и слабо. През миналата година, за първи път от 2001 г. насам, темпът на растеж на разходите за луксозни стоки е бил по-голям в Китай, отколкото в чужбина. Китайското правителство работи по въпроса с купуващите от името на китайците, така че да се насърчат покупките вътре в азиатската страна. Същевременно терористичните атаки успяха да повлияят негативно на туризма в Европа.
Според Exane ценовата разлика вероятно ще се свие, макар и не толкова бързо. Това ще се случи благодарение на търсенето от страна на средната класа, както и заради прозрачността на цените, предлагани в интернет, допълват анализаторите.
Като цяло увеличаващата се средна класа в Китай може да започне да се радва на по-добри цени у дома, но за най-добрите сделки все пак ще се нуждае от самолетен билет.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?