Пазарите преминаха през известни сътресения през последните дни, но за разлика от тях луксозните стоки не показват никакви признаци на забавяне. Потребителите разграбват чантите на Louis Vuitton и мокасините на Gucci, а дори тежко удареният пазар на часовници показва признаци на съживяване, коментира Bloomberg Gadfly.
Подобен момент може да се окаже привлекателен за сливания и придобивания предвид доброто представяне на продажбите и акциите на европейски мегабрандове като LVMH Louis Vuitton Moet Hennessy и Kering. Компаниите Michael Kors и Tapestry (официално позната като Coach) пък искат да се превърнат в луксозни суперсили.
И двете обаче трябва да бъдат търпеливи. Председателят и главен изпълнителен директор на LVMH Бернар Арно признава, че би било по-добре компаниите да изчакат следващата криза преди да се впуснат към сделки. И е прав. Никой не иска да плати пълната цена за витрина, пълна с луксозни брандове.
Въпреки това точно толкова плащат акционерите. Индексът Bloomberg Industries Global Luxury Competitive Peers се е търгувал на ниво около 22 пъти по-високо от оценяваната печалба към края на 2017 г. - близо 14-годишен връх.
Burberry, Hugo Boss и Tiffany & Co. никак не са изгодни дори предвид факта, че преструктуриранията им засега не са довършени. При други естествени цели за придобиване, например Salvatore Ferragamo, Tod's и Prada, значителни дялове са в ръцете на семейства. Те биха очаквали добра премия, за да се откажат от компаниите, дори ако брандовете се представят слабо.
Тези оценки обаче може да се окажат под натиск с времето. Голяма част от съживяването на търсенето през последните 18 месеца идва от Китай. Част от възстановяването е просто наваксване след няколко тежки години, затова е възможно компаниите отново да започнат да се представят умерено.
Силното евро може да изплаши туристите и те да започнат да заобикалят Европа, а пазарните тревоги напоследък да се превърнат в по-широко разпродаване. Това може да се омекоти донякъде от данъчната реформа в САЩ, но все пак да изнерви по-заможните купувачи.
И LVMH, и Kering могат да си позволят да изчакат, за да се наредят нещата. Те са добре представени сред модните и кожените стоки, но имат пространство за растеж в бързо разширяващата си бижутерна индустрия.
Tapestry и Kors заявяват, че искат да се разширяват, но има редица добри причини да изчакат. Tapestry придоби Kate Spade за 2,4 млрд. долара миналата година и ново придобиване в краткосрочен план ще затрудни баланса ѝ. Kors също все още се справя с придобиването за 1,2 млрд. долара на Jimmy Choo от миналата година.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим