Китайските туристи обожават да харчат пари в САЩ. Ако Доналд Тръмп наистина иска да намали търговския дефицит на САЩ с Китай, по-добре да внимава да не ги подплаши, коментира Quartz.
През 2016 г., последната година с налични данни, САЩ са внесли стоки и услуги за почти 480 млрд. долара от Китай. За сравнение, Китай е внесъл стоки за само 170 млрд. долара от САЩ.
А Тръмп мрази тази тенденция. Той вярва, че дисбалансът означава, че САЩ „губят“ пред Китай и направи основна цел на президентството си да намали тази разлика. Икономическите наблюдатели като цяло не са съгласни, че дефицитът е нещо толкова лошо.
Една от малкото сфери, в които САЩ излиза на излишък спрямо Китай е туризмът. Може и да не възприемаме стоките и услугите, продавани на туристите, като износ, но те са точно това. Всеки път, когато китайски турист посети Дисниленд и похарчи 100 долара за пропуск, в търговско изражение това е същото като да купи обувки за 100 долара, произведени в Ню Йорк и доставени в Пекин.
Няма друга страна в света, чиито граждани да харчат толкова много в САЩ, колкото Китай. През 2016 г. 3 млн. души са пристигнали в САЩ от Китай, похарчвайки 33,2 млрд. долара там. Около 12,5 млрд. долара от тази сума идва от пътувания, свързани с образованието. Мексико е на второ място, но и доста по-назад от гледна точка на похарчената сума – 20,3 млрд. долара.

В същото време хората, пътували от САЩ в Китай, са похарчили само 5,4 млрд долара там през 2016 г. Това означава, че САЩ излиза на излишък от пътувания за около 28 млрд. долара спрямо Китай през тази година. (По изкривената търговска логика на Тръмп китайското правителство може би трябва да наложи допълнителен данък върху местните жители, пътуващи до САЩ.)
През 2007 г. китайците почти не са харчели повече в САЩ, отколкото американците в Китай. Едва през последното десетилетие тенденцията се променя. През 2005 г. китайците са похарчили по-малко от 30 млрд. долара за международни пътувания, но днес тази сума вече възлиза на над 260 млрд. долара, което ги прави най-ентусиазираните пътуващи в света. Това се дължи отчасти на нарастващите доходи и все по-силния им паспорт.

Американският туристически сектор формира почти 3% от БВП на страната и около 5% местната заетост. От 2015 г. насам, макар че броят на пристигащите международни туристи в САЩ спада – а с това и разходите – броят и разходите на китайските туристи продължават да растат.

Без китайските посетители американската туристическа индустрия ще се изправи пред сериозни проблеми. Докато Тръмп се противопоставя на китайските търговски практики и налага мита върху стоките им, може да се опита да е по-внимателен да не отблъсне онези, които смятат да посетят страната му. Ако изберат да не го направят, политиките на президента може да увеличат търговския дефицит още повече.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?