Петролните цени отчитат спадове, тъй като производството в американския сектор на Мексиканския залив се възстановява след двата урагана, които преминаха през региона. Въпреки пониженията петролът все пак се насочва към седмичен ръст от около 4%, съобщава Ройтерс.
Цената на международния бенчмарк сорт Брент се понижава с 0,21% до 75,51 долара за барел. Фючърсите върху американския лек суров петрол West Texas Intermediate (WTI) поевтиняват с 0,28% до 72,41 долара за барел.
„Цените на петрола са малко по-ниски, тъй като американското офшорно производство продължава да се възстановява бавно“, коментира Едуард Моя, старши пазарен анализатор в OANDA.
Петролните цени са напът да отбележат около 4% ръст за седмицата, тъй като производството в САЩ се възстановява по-бавно от очакваното от щетите, нанесени от ураганите „Айда“ и „Никълъс“.
„Цените на суровия петрол отчитат още една добра седмица въпреки широката слабост при стоките, която произтича от устойчивия щатски долар“, добавя Моя.
петрол
Стойността на долара нараства до триседмичен връх в петък, което прави вноса на суров петрол, закупен с американски пари, по-скъп за страни, използващи други валути.
Към четвъртък около 28% от американското петролно производство в Мексиканския залив остава замразено, две седмици и половина след преминаването на „Айда“.
"Продължава да отнема повече време, отколкото хората си мислеха първоначално, по отношение на това възстановяване. Имено това осигурява възходящ тласък на пазара", посочва Вивек Дхар, анализатор от Commonwealth Bank.
Предварителните данни на Администрацията за енергийна информация показва, че американският износ на петрол през септември се понижава до между 2,34 и 2,62 млн. барела на ден от 3 млн. барела на ден в края на август.
Според изчисления на Международната агенция по енергетика запасите от петрол на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) евентуално ще се свият до рекордно дъно през ноември, тъй като се очаква възстановяването на търсенето на гориво да изпревари предлагането.
Рискът от допълнително отслабване на търсенето в Югоизточна Азия започва да намалява, тъй като изглежда, че ръстът в броя на случаите на новозаразени с коронавирус достига своя пик в страни като Индонезия, Малайзия и Тайланд.


Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
преди 4 години Явно икономиките по света се възстановяват, хората също пътуват повече, пък било то до работа и обратно, така че потреблението расте и тепърва има да расте. Да видим като отмине тази зима и пандемията с нея също, да видим другото лято какво ще е положението. Хората ще има масово да пътуват като изървани след последните 2 години на тестове и карантини. Тогава ще видим колко може да стигне потреблението и дали изобщо може да се задоволи вече. отговор Сигнализирай за неуместен коментар