fallback

BMW си върна лидерската позиция в луксозния сегмент

Audi остава на второ място, а третата позиция е запазена за Mercedes-Benz

15:53 | 10.06.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Баварският автомобилен производител BMW си върна челното място при производителите на луксозни автомобили, което загуби през април. Баварците са регистрирали ръст в продажбите от 7,8% в сравнение със същия месец на миналата година, предава Bloomberg. Според анализатори изместването на Audi от лидерския трон се дължи на рязко увеличение в продажбите на компактния кросоувър X1, както и на 3-Series седан. През миналия месец баварците са пласирали общо 139 161 автомобила. През същия месец Audi отчитат ръст от 6.4% до 137 200 автомобила, а трети в класацията остава Mercedes-Benz със скок от 7,3% до 121 360 продадени машини.

През април трите германски колоса предприеха пазарна експанзия извън Европа, за да намалят негативите, които трупат на родния си пазар. Припомняме, че за шеста поредна година автомобилният сектор в Германия отбелязва спад.

В пълен контраст на ограничените производствени капацитети на Стария континент, трите премиум марки излязоха със съобщения, че заводите им няма да спират работа през летните месеци, за да удовлетворят търсенето на другите континенти. „Износът на германски автомобили в САЩ и Китай се развива много добре,“ коментира анализаторът Юрген Пипер от франкфуртската компания за пазарни анализи Bankhaus Metzler. “Германските производители на луксозни автомобили продават повече от половината си продукция извън рамките на Европа, където пък се представят по-добре от производителите на масови автомобили".  След обявяването на новината книжата на BMW поскъпнаха на франкфуртската борса с 0,6 пункта до 72,61 евро за акция. Още автомобилни новини четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:29 | 07.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още