Животът е низ от възходи и падения. В това се убеждава и автомобилният бранш. След като по-рано през деня бяха оповестени оптимистични данни за пазара в САЩ, по-късно дойде отрезвяването.
Съвсем в духа на сегашната ситуация с катастрофалните наводнения в Германия и германската автомобилна индустрия губи през май почвата под краката си. За капак няма и следа от пролетно събуждане. Регистрациите на нови автомобили са намалели през май с близо една десета на месечна база. A с това и деликатната надежда за възстановяване на засегнатите от кризата европейски пазари отново се отдалечава, пише в свой анализ DPA.
Според федералната статистическа служба в Германия продажбите се свили през май с 9,9 на сто до само 261 316 коли. Сравнението с миналогодишните регистрации е леко изкривено, тъй като сега има по-малко дни за продажби, отколкото през същия месец на 2012 година. Преглед на първите пет месеца обаче показва колко устойчива е тенденцията на спад: продажбите от началото на годината спадат с 8,8% спрямо петте месеца на 2011 г.
Вместо това много клиенти предпочитат да посегнат към автомобили втора употреба, както става още ясно от статистическите данни. От началото на годината във федералната република собственика си са сменили 2,97 млн. коли. Спрямо същия период година по-рано броят им нараства с 2,4%.
Преди всичко спад има в търговските регистрации. Рязък спад през май отчита като цяло италианска марка Alfa Romeo, чиито продажби се сриват с почти две трети. С изключение на Jaguar, Mazda, Land Rover, Seat, Porsche, Dacia всички марки отчитат намаление на продажбите. Германските производители почти без изключение отчитат двуцифрени спадове.
Експертите показаха разочарование от тренда през май. Юрген Пипер от Bankhaus Metzler очакваше наполовина по-нисък спад. „Въпреки че през годината пазарът ще се подобри малко, той няма да се възстанови наистина", прогнозира той. "В същото време ще има понякога по-добри, а понякога и по-лоши месеци". В крайна сметка според него в края на годината регистрациите на нови коли в Германия ще са с до пет процента по-ниски.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
преди 12 години Нека всички които "Мислят", че Германия е въвела еврото в Европа, за да печели за сметка на другите държави на континента, да обяснят - не на мен, на тях си !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Нищо братя германци, нема а се пуашите. Тука тоя форум е пъуен с "умни гуави", който ще ви посъветват веднага какво трябва да правите. Трябва да си вдигнете производителността и подобрите конкурентоспособността. Също така трябва да внедрявате иновации, както и да си обезцените собствената валута, за да можете да изнасяте повече. Е то собствена валута си нямате и за това вече ги чувам как протестират, че еврото е станало "твърде скъпо" напоследък. Но както казва колегата iivanoff манипулацията си е манипулация и колкото повече се сго.нясват нещата - толкова повече хора и вярват. отговор Сигнализирай за неуместен коментар