Германският автомобилен концерн BMW започна строежа на нов развлекателен комплекс в Южна Корея, който ще има за цел да стимулира интереса на младите клиенти към върховите модели на марката, съобщиха от компанията, цитирани от Wall Street Journal.
Инвестицията е в размер на 62 млн. долара, а комплексът, който трябва да е завършен през юли 2014 г., ще бъде разположен на 40 км от столицата Сеул. В центъра на съоръжението ще бъде изградена писта с дължина 2,4 километра и шест състезателни конфигурации. На нея посетителите ще могат да изпробват възможностите на различни модели на BMW и MINI. Покрай пистата ще бъдат изградени тренировъчни центрове, изложбени зали, кафене и ресторант.
„Корейските клиенти са много взискателни по отношение на лукса, електрониката и сервизното обслужване. Ако успеем в Корея, най-вероятно ще успеем навсякъде,“ заяви Хендрик фон Кюнхайм, вицепрезидент на BMW Group за Азия и Тихоокеанския регион. „Любовта към предизвикателствата ни накара да изберем Корея пред Япония и Китай. Искаме да дадем възможност на младите хора да опознаят автомобилите ни в идеални условия, като ги научим да шофират безопасно и икономично,“ довършва още Кюнхайм, прогнозирайки, че центърът ще се посещава от около 200 000 човека годишно.
Анализатори смятат, че BMW е избрала именно Корея за построяването на първия си център от такъв тип в Азия заради големия растеж, който компанията отбелязва в страната през последните пет години. Кюнхайм твърди, че Корея е сред най-бързо развиващите се пазари за BMW.
През тази година експерти очакват баварският колос да пласира около 33 000 автомобила в Корея, към които ще се присъединят 6000 машини от марката MINI. Това означава, че баварците очакват ръст от 14% спрямо 2012 г., когато компанията успя да продаде 34 079 автомобила.
Въпреки успешните за BMW години в Корея продължават да се продават най-много коли от местни производители. Статистиката сочи, че 7 от всеки 10 нови автомобила, продадени в страната, носят емблемите на Hyundai и Kia. Конкурентоспособността на чуждите марки се подкрепя единствено от по-ниските цени на техните модели, както и от облекчените процедури за внос от Европа и САЩ.
През миналата година в Корея са били продадени общо 130 858 автомобила на чужди производители, които заемат 10%-ен дял от пазара на четвъртата най-голяма икономика в Азия. Шест от всеки десет произведени извън Корея автомобили са били коли от германските производители Audi, BMW, Mercedes и Volkswagen.
Hyundai и Kia реагираха на растежа на BMW в Корея, предлагайки на своите клиенти големи отстъпки за върховите модели. Така корейците се надяват да неутрализират загубите, причинени от присъствието на германските премиум марки.
Още автомобилни новини четете в Automedia.bg


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време