MINI се доказа като приятелска компания на Porsche, публикувайки официална фотосесия и поздравления по случай 50-годишнината на една от иконите в световното автомобилостроене – Porsche 911.
На снимките, класическото MINI си партнира с първото поколение на 911. По-важното обаче е, че чрез този акт, британската компания, която през 1994 г. преминава под шапката на концерна BMW Group, изразява уважението си към постигнатото от 911. Междувременно стават ясни и приликите между двете на пръв поглед коренно различни концепции.
Култ
Малко са автомобилите, които съумяват да запазят идентичността си през десетилетията. Още по-малко са тези, които намират път към технологиите, но не забравят откъде са тръгнали.
Първи на пазара, през 1959 г., излиза миниатюрният британец, който бързо се превръща в хит. Тогава количката се произвежда от British Motor Corporation (BMC), която сбъдва мечтата си да разработи революционен компактен автомобил. Компанията представя на публиката не един, а два модела – Morris Mini – Minor и Austin Seven.
Съвсем разбираемо, потребителите избират модела с по-свежо име, който скоро след това започва да трупа успехи. До 2000 г. от него са били пласирани впечатляващите 5.3 милиона единици. През всички тези години той се доказва по световните рали отсечки, отвявайки някои доста по-претенциозни конкуренти.
С неуточнено име започва живота си и Porsche 911. Германците представят модела през 1963 г. с обозначението 901, но година по-късно са принудени да го сменят с 911 заради авторски права на Peugeot. И до ден днешен, само французите имат право да кръщават автомобилни модели с трицифрено обозначение с нула по средата.
Заместването на нулата с единица има символно значение за Porsche, които продължават да се гордеят с първото място на модела в неговия клас. От дебюта на 911 са продадени над 800 000 автомобила - постижение, което остава ненадминато и до днес.
Създатели
Нито сър Алек Исигонис, инженерът двойкар, който твърди, че математиката е враг на всяка творческа личност, нито Фердинанд Порше – идеологът зад легендарната „костенурка“ на Volkswagen, не са вярвали в успеха на творенията си. И настина, по това време е трябвало да имаш доста ясна кристална топка, за да предвидиш, че след някакъв си половин век, автомобилът, който е излязъл под ръцете ти ще се превърне в безсмъртна икона и символ на автомобилна култура.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
преди 12 години MINI е абсолютен кен*ф !! - няма нищо общо със 911, дори и като измислена приемственост (дъртофелско излъчване) и представлява тежки и безсмислено оформени ламарини, които явно се харесват на промити мозъци, които не могат да си позволят истинско 911. Cooper S е толкова спортен, колкото е 316 или 320 на БМВ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар