Всички любители на автомобилите знаят кои са най-бързите серийни коли на света и каква скорост развиват. Сега обаче ви предлагаме една различна класация на изданието Motor, която подрежда най-бавните машини, появили се на пазара през последните 60 години. Нейните автори не претендират, че е напълно обективна, но са включили 10 наистина доста "уморени" машини.
Peugeot 106 1.5 D (1991-1996 г)
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 21 секунди
Максимална скорост - 145 км/ч

Peugeot 106. Снимка: Peugeot
Хот-хечът Peugeot 205 GTI е една наистина великолепна машина, но в случая става дума за хечбекът 106 с 1.5-литров дизелов двигател. Да, тази модификация наистина е икономична, но едва ли може да привлече някой с ускорението си от 0 до 100 км/ч за 21 секунди. Иначе, ако става дума за максимална скорост, тя е напълно прилична за малолитражка - 140 км/ч. Само че докато я развиеш, можеш да побелееш. При това не от страх, а от старост, пише Motor.
SEAT Ibiza 1.2 (1993-1996 г)
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 22.3 секунди
Максимална скорост - 140 км/ч

SEAT Ibiza. Снимка: SEAT
Испанската компания винаги се е опитвала да убеди всеки свой потенциален или бъдещ клиент, че страстта живее във всеки неин модел. И прибавя към това аргумента, че моделите Leon или Ibiza с допълнение Cupra към името си са действително горещи.
Само че стандартната Ibiza не стана по-бърза въпреки смяната на три поколения от модела. Най-умореният вариант на автомобила, предлаган в Европа, е с 1.2 литров бензинов двигател с мощност 60 к.с. С него машината ускорява до 100 км/ч от място за 15.9 секунди, а максималната ѝ скорост е 150 км/ч.
В класацията обаче участва първото поколение на модела, което излиза през 1993 г. с 1.0 литров мотор с 4 цилиндъра. За да развиеш скорост от 100 км/ч с него, са ти нужни цели 22.3 секунди. Общо-взето това е машина, с която можеш да изпревариш най-много някой бетоновоз.
Fiat Panda 0.8 (1981 г.)
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 23.2 секунди
Максимална скорост - 125 км/ч

Fiat Panda. Снимка: Fiat
Fiat Panda никога не се е славил като "спортист" на пътя. Даже най-бързата версия от сегашното поколение на модела достига до 100 км/ч за 11.2 секунди. А най-бавната разчита на 0.8-литров бензинов мотор с мощност 34 к.с. За да достигне 100 км/час, тя се нуждае от 23.2 секунди.
Всичко това си има и плюсове. Забравяте за пътните полицаи, които няма да ви глобят за нарушение на ограниченията на скоростта на магистрала. Вероятно заради това един от шефовете на италианската мафия е избрал именно Panda за придвижването си по пътищата, докато се е криел от закона. С този автомобил просто няма за какво да ви спрат.
Fiat 850 Idromatic (1968 г.)
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 25.5 секунди
Максимална скорост - 135 км/ч

Fiat 850 Idromatic. Снимка: Fiat
Още един "древен" Fiat в тази класация. На външен вид той донякъде напомня на ЗАЗ 965, а за да достигне до 100 км/ч му трябва почти половин минута. До пределната си скорост от 135 км/ч сигурно е ускорявал поне още толкова.
Разбира се, да искаш нещо повече от 0.9 литров бензинов двигател с мощност 48 к.с., би било глупаво. Любопитното е, че Fiat 850 Idromatic е с 14 к.с. по-мощен от Panda. Тя пък от своя страна е с 13 години по-млада, което означава, че във Fiat са губили около 1 конска сила годишно за времето между излизането на двата модела, изчисляват от изданието Motor.
Интересното е, че при този модел има и версия със свалящ се покрив, която носи името Spider, а дизайнът е на Bertone. Това обаче не означава, че тя е доста по-бърза, тъй като е по-мощна със само 1 к.с. Виж, максималната скорост при Spider вече достига 145 км/ч.
Tata Nano (2008 г.)
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 27.4 секунди
Максимална скорост - 105 км/ч

Tata Nano. Снимка: Tata
Индия е страна на контрастите - там живеят много богати, но и много бедни хора. Подобно нещо представлява и автомобилната промишленост - индийците правят уникални прототипи в стил Profusion Typhoon, както и недоразумения като Tata Nano.
Въпреки че Nano е съвременен модел, ускорението му може да ви скъса нервите - от 0 до 100 км/ч за цели 27.4 секунди, като това са официалните данни, представени от компанията-производител. Според друга информация нужното време надминава 30 секунди.
Това не е всичко - след като водачът на този автомобил все пак достигне заветната скорост, ще изпита ново разочарование. Тя е почти пределна за автомобила. Подобно нещо не може да бъде оправдано дори с факта, че двигателят (38 к.с.) на Nano харчи 4 л/100 км. Още повече, че на светофар почти сигурно с нея ще ви изпреварят повечето водачи на рикши.
Първите 5 автомобила от класацията вижте в Automedia.bg
Най-бавните серийни автомобили в света
"Победителят" сред тях е Peel P50, който не може да вдигне 100 км/ч
15:11 | 17.06.13 г.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Американският пратеник Кийт Келог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
-
Китайската централна банка увеличава златните си резерви за 13-и пореден месец
-
ИПИ: Рязкото повишение на дълга е гаранция за вдигане на данъците
-
Акция на седмицата: „Доверие обединен холдинг" АД
-
AI треската води до криза с доставките на чипове за памет
-
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
-
В Испания и Италия банките стимулират дългоочакваното възстановяване на акциите
-
Най-високият хотел в света отвори врати в Дубай, подобрявайки рекорда случайно
-
Как Русия успява да покрива човешките си загуби на фронта с нови войници
-
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
-
Илон Мъск подготвя Starlink Mobile – новият мобилен оператор от космоса
-
Как сделката между Netflix и Warner ще разтърси Холивуд – отново
Най-четени новини
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
Кристоф Де Мил: Влизането на България в еврозоната ще укрепи стабилността на единния валутен съюз
-
В Турция вече смятат втечнения газ от САЩ за по-изгоден от тръбния газ от Русия и Иран
-
Нова опасност за Мерц: бизнесът предупреждава, че Германия е в състояние на свободно падане
-
Правителството ще преразгледа заплатите в публичния сектор, осигуровките и данък дивидент
-
Дълги години Швейцария привлича богаташите, сега иска да плащат данък върху наследството си*
-
ЕЦБ отказа гаранции за репарационен заем за Украйна и хвърля страната във финансова криза
-
Връщането на минималните осигурителни прагове е „червена линия“ за АИКБ
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Прогноза: Цените на жилищата в България догодина ще растат с темпа на инфлацията
-
Американски и руски изтребители влязоха в сблъсък за парите за отбрана на Близкия изток
-
До шест месеца България ще е в топ 5 на Европа по капацитет за съхранение на енергия
-
Западните санкции принуждават руснаците да се обърнат към местните вина
-
Украйна удари най-голямото руско пристанище в Черно море, Русия отговаря с ракети по Киев*
-
Родителите на деца до 12 години ще могат да работят дистанционно през лятната ваканция
-
Как сградата на Халите в София е пример за търговски обект и витрина на устойчиви практики
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Китайската централна банка увеличава златните си резерви за 13-и пореден месец
3 -
ИПИ: Рязкото повишение на дълга е гаранция за вдигане на данъците
1 -
Акция на седмицата: „Доверие обединен холдинг" АД
-
Кадър на деня за 6 декември
-
Облигациите не защитават от AI балон
-
В Испания и Италия банките стимулират дългоочакваното възстановяване на акциите


SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна