Всички любители на автомобилите знаят кои са най-бързите серийни коли на света и каква скорост развиват. Сега обаче ви предлагаме една различна класация на изданието Motor, която подрежда най-бавните машини, появили се на пазара през последните 60 години. Нейните автори не претендират, че е напълно обективна, но са включили 10 наистина доста "уморени" машини.
Peugeot 106 1.5 D (1991-1996 г)
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 21 секунди
Максимална скорост - 145 км/ч
Peugeot 106. Снимка: Peugeot
Хот-хечът Peugeot 205 GTI е една наистина великолепна машина, но в случая става дума за хечбекът 106 с 1.5-литров дизелов двигател. Да, тази модификация наистина е икономична, но едва ли може да привлече някой с ускорението си от 0 до 100 км/ч за 21 секунди. Иначе, ако става дума за максимална скорост, тя е напълно прилична за малолитражка - 140 км/ч. Само че докато я развиеш, можеш да побелееш. При това не от страх, а от старост, пише Motor.
SEAT Ibiza 1.2 (1993-1996 г)
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 22.3 секунди
Максимална скорост - 140 км/ч
SEAT Ibiza. Снимка: SEAT
Испанската компания винаги се е опитвала да убеди всеки свой потенциален или бъдещ клиент, че страстта живее във всеки неин модел. И прибавя към това аргумента, че моделите Leon или Ibiza с допълнение Cupra към името си са действително горещи.
Само че стандартната Ibiza не стана по-бърза въпреки смяната на три поколения от модела. Най-умореният вариант на автомобила, предлаган в Европа, е с 1.2 литров бензинов двигател с мощност 60 к.с. С него машината ускорява до 100 км/ч от място за 15.9 секунди, а максималната ѝ скорост е 150 км/ч.
В класацията обаче участва първото поколение на модела, което излиза през 1993 г. с 1.0 литров мотор с 4 цилиндъра. За да развиеш скорост от 100 км/ч с него, са ти нужни цели 22.3 секунди. Общо-взето това е машина, с която можеш да изпревариш най-много някой бетоновоз.
Fiat Panda 0.8 (1981 г.)
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 23.2 секунди
Максимална скорост - 125 км/ч
Fiat Panda. Снимка: Fiat
Fiat Panda никога не се е славил като "спортист" на пътя. Даже най-бързата версия от сегашното поколение на модела достига до 100 км/ч за 11.2 секунди. А най-бавната разчита на 0.8-литров бензинов мотор с мощност 34 к.с. За да достигне 100 км/час, тя се нуждае от 23.2 секунди.
Всичко това си има и плюсове. Забравяте за пътните полицаи, които няма да ви глобят за нарушение на ограниченията на скоростта на магистрала. Вероятно заради това един от шефовете на италианската мафия е избрал именно Panda за придвижването си по пътищата, докато се е криел от закона. С този автомобил просто няма за какво да ви спрат.
Fiat 850 Idromatic (1968 г.)
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 25.5 секунди
Максимална скорост - 135 км/ч
Fiat 850 Idromatic. Снимка: Fiat
Още един "древен" Fiat в тази класация. На външен вид той донякъде напомня на ЗАЗ 965, а за да достигне до 100 км/ч му трябва почти половин минута. До пределната си скорост от 135 км/ч сигурно е ускорявал поне още толкова.
Разбира се, да искаш нещо повече от 0.9 литров бензинов двигател с мощност 48 к.с., би било глупаво. Любопитното е, че Fiat 850 Idromatic е с 14 к.с. по-мощен от Panda. Тя пък от своя страна е с 13 години по-млада, което означава, че във Fiat са губили около 1 конска сила годишно за времето между излизането на двата модела, изчисляват от изданието Motor.
Интересното е, че при този модел има и версия със свалящ се покрив, която носи името Spider, а дизайнът е на Bertone. Това обаче не означава, че тя е доста по-бърза, тъй като е по-мощна със само 1 к.с. Виж, максималната скорост при Spider вече достига 145 км/ч.
Tata Nano (2008 г.)
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 27.4 секунди
Максимална скорост - 105 км/ч
Tata Nano. Снимка: Tata
Индия е страна на контрастите - там живеят много богати, но и много бедни хора. Подобно нещо представлява и автомобилната промишленост - индийците правят уникални прототипи в стил Profusion Typhoon, както и недоразумения като Tata Nano.
Въпреки че Nano е съвременен модел, ускорението му може да ви скъса нервите - от 0 до 100 км/ч за цели 27.4 секунди, като това са официалните данни, представени от компанията-производител. Според друга информация нужното време надминава 30 секунди.
Това не е всичко - след като водачът на този автомобил все пак достигне заветната скорост, ще изпита ново разочарование. Тя е почти пределна за автомобила. Подобно нещо не може да бъде оправдано дори с факта, че двигателят (38 к.с.) на Nano харчи 4 л/100 км. Още повече, че на светофар почти сигурно с нея ще ви изпреварят повечето водачи на рикши.
Първите 5 автомобила от класацията вижте в Automedia.bg
Най-бавните серийни автомобили в света
"Победителят" сред тях е Peel P50, който не може да вдигне 100 км/ч
15:11 | 17.06.13 г.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Възстановяване на пазара на смартфони подкрепи очакванията на Qualcomm
-
Петролът поскъпва след тридневна загуба*
-
Vivacom спечели три приза от годишните награди за благотворителност „Златно сърце“
-
Хонконг последва Фед и запази лихвата без промяна
-
САЩ обвиниха Русия, че използва химически оръжия, Киев има разрешения за удари в Русия
-
Сривът на биткойна може да е предвестник за предстоящи проблеми за световните пазари
-
Какво ако Русия спечели в Украйна? Попитайте Грузия
-
Дронове спряха работата на една от най-големите рафинерии на "Роснефт"
-
Covid породи огромен ръст в продажбите на яхти, сега част от тях се връщат на пазара
-
Надеждите за спиране на огъня в Близкия изток продължават да понижават цените на петрола*
-
Подемът при европейските акции наподобява този от средата на 90-те
-
Европа може да се нуждае от мита до 55%, за да ограничи вноса на електромобили от Китай
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Хонконг последва Фед и запази лихвата без промяна
-
Сривът на биткойна може да е предвестник за предстоящи проблеми за световните пазари
2 -
Изявленията на Пауъл само за кратко подкрепиха търговията на фондовите пазари в САЩ
-
Федералният резерв задържа лихвата, опасявайки се от растежа на инфлацията
-
Европейските борси затвориха на червено празничната сесия на 1 май
-
Силните капиталови съотношения не гарантират на банките, че няма да фалират