В ловешкия автомобилен завод ще произведат своя 5-хиляден автомобил до края на тази година, съобщи пред БТА изпълнителният му директор Андон Димитров.
За малко повече от две години, откакто е започнало производството край Ловеч, са сглобени около 2500 автомобила на китайската марка Great Wall, реализирани основно на българския пазар. През следващите години обаче компанията ще стъпи на нови пазари, което налага увеличаване на производствения капацитет на предприятието.
От декември миналата година заводът изнася своя продукция на пазара на Италия, за където пътуват по около сто автомобила на месец. Компанията изнася и за Македония, а до края на годината се очаква да стъпи на пазарите в Сърбия, Румъния, Унгария и Словакия. През 2016 година продукцията на завода трябва да бъде налична на общо 16 европейски пазара.
Директорът на компанията "Литекс моторс" Илия Терзиев каза, че целта е марката да се утвърди на българския пазар и припомни, че през февруари тази година са предоставили 27 автомобила Great Wall H6 на пожарните в страната, а в края на март - 51 пикапа Steed 5 на Министерството на околната среда и водите.
Илия Терзиев съобщи също, че целта е до 4-5 години компоненти за автомобилите да се произвеждат и доставят от български фирми. В момента сглобяваните в Ловеч автомобили използват български акумулатори, масла и течности. Вече са водени преговори с български компании, както и с ръководството на завода за автомобили.
Още за завода в Ловеч и продукцията му четете в Automedia.bg
За малко повече от две години, откакто е започнало производството край Ловеч, са сглобени около 2500 автомобила на китайската марка Great Wall, реализирани основно на българския пазар. През следващите години обаче компанията ще стъпи на нови пазари, което налага увеличаване на производствения капацитет на предприятието.
От декември миналата година заводът изнася своя продукция на пазара на Италия, за където пътуват по около сто автомобила на месец. Компанията изнася и за Македония, а до края на годината се очаква да стъпи на пазарите в Сърбия, Румъния, Унгария и Словакия. През 2016 година продукцията на завода трябва да бъде налична на общо 16 европейски пазара.
Директорът на компанията "Литекс моторс" Илия Терзиев каза, че целта е марката да се утвърди на българския пазар и припомни, че през февруари тази година са предоставили 27 автомобила Great Wall H6 на пожарните в страната, а в края на март - 51 пикапа Steed 5 на Министерството на околната среда и водите.
Илия Терзиев съобщи също, че целта е до 4-5 години компоненти за автомобилите да се произвеждат и доставят от български фирми. В момента сглобяваните в Ловеч автомобили използват български акумулатори, масла и течности. Вече са водени преговори с български компании, както и с ръководството на завода за автомобили.
Още за завода в Ловеч и продукцията му четете в Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Администрацията на Тръмп не смята Украйна за приоритет
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България
преди 11 години Сега да пожелаем да почнат частите да се произвеждат в БГ или поне 30 процента от тях:) отговор Сигнализирай за неуместен коментар