Най-големият европейски автомобилен концерн Volkswagen увеличава инвестициите си в нови модели, технологии и производствени бази, за да може до края на 2018 г. да се превърне в най-големия автомобилен производител в света, пише The Wall Street Journal.
В периода между 2015 и 2019 г. компанията ще инвестира 85,6 млрд. евро. Други 22 млрд. евро ще бъдат вложени през същия период в китайски смесени дружества, които не са включени в консолидираните отчети на германския концерн.
В досега валидния план за периода между 2014 и 2018 г. базираният във Волфсбург концерн предвиждаше да инвестира 84 млрд. евро. Освен това бяха предвидени и над 18 млрд. евро за китайските смесени дружества FAW и SAIC. Тези суми VW винаги уточнява отделно, тъй като джойнт венчърите не влизат в баланса на концерна.
„Високият натиск за иновации и нарастващите изисквания на законодателството в областта на въглеродните емисии за автомобилната индустрия ще продължават да изискват високи разходи за развойна дейност", заяви изпълнителният директор на VW Мартин Винтеркорн. По думите му VW разполага с финансовата мощ да разшири своето технологично лидерство и да постигне целите си до 2018 г. да стане световен лидер. Надзорният съвет е одобрил в петък инвестиционните планове на Борда на директорите.
64,3 милиарда евро от общата сума ще бъдат отпуснати за капиталови разходи, приблизително 56 на сто от средствата ще бъдат използвани в родната Германия. Съществена част ще бъде вложена в модернизацията и разширяването на продуктовата гама, особено в продуктовия сегмент на джиповете.
С това капиталовите разходи са средностатистически на нивото на приетия през миналата година инвестиционен план за периода 2014-2018 г. „Ние задържаме инвестициите в автомобилната дивизия за целия период на същото ниво - въпреки нарастващите изисквания и планирания бъдещ растеж", потвърди изпълнителният директор.
Преди време Volkswagen си постави за цел най-късно до 2018 г. да надмине Toyota като най-големия производител в света. За постигането на тази цел обаче компанията трябва да предвиди сериозни инвестиции, за да финансира нови модели, заводи и технологии.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
преди 11 години Май голяма част от парите ще дойдат от петролни компании за да не пускат модели на водород и ел.автомобили.VW не показват и не мислят в тази насока отговор Сигнализирай за неуместен коментар