Tesla Motors планира официално да открие фабриката си за батерии за автомобилите си това лято, съобщи MarketWatch. Заводът близо до Рино, щата Невада, ще бъде отворен на 29 юли тази година и ще бележи поредната стъпка на компанията в усилието й да стане масов производител.
Говорителка на компанията е потвърдила информацията, която е била изпратена по имейл до клиентите на Tesla, но не е предоставила подробности за събитието около т.нар. гигафабрика.
Строителството на завода започна през юни 2014 г. и според сайта на Tesla производството на батерии трябва да започне до следващата година. Очакванията са предприятието да достигне пълно производство до 2020 г. Освен батерии за електромобилите, във фабриката в Невада ще се произвеждат и стационарни батерии за слънчева енергия за домакинствата и бизнеса.
Целта на Tesla е до 2018 г. да произвежда 500 000 електромобили годишно, като по-рано очакванията бяха за двойно по-малко коли. Моделът Tesla Model 3, който компанията на Илон Мъск се надява да продава за 35 000 долара, трябва да излезе от фабриките в края на 2017 г.
Tesla ще има нужда от много батерии, които са евтини за производство, за да постигне тази своя цел и за да задържи тази цена на модела, посочва MarketWatch.


Времето във Варна на 5 декември 2025
Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Един загинал в катастрофи през последните 24 часа
Честваме паметта на преподобните Сава Освещени и Нектарий Битолски
ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
Изплащат от днес пенсиите и коледните добавки
преди 9 години Уви, не е вярно, иначе щеше да обърне пазара като палачинка. Тесла си имат отдел, който следи всички разработки и са казали че всичко което представлява пробив го купуват веднага, но досега не е имало нищо което да се доближи до тази дефиниция.При планиран ръста на капацитет от 5-6% годишно и съотвеното поевтиняване в ниския клас, не виждам нуждата от големи пробиви.Към 2020 по план големите коли ще са с около 800км пробег, малките по 400. Предостатъчно.А относно смачкването, Тесла имат 0.1 пазарен дял. Баяяяя нишови и феновете им са доста фанатични като тези на епъл. А дано германци, или японци да предложат нещо, по-добро, но големите корпорации не обичат иновациите и резки промени на модела. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ако е вярно това - http://***.greentech.bg/archives/65369завода на Тесла за батерии ще фалират до няколко години Относно колите им работата пак отива на фалит защото конкуренцията им от страна на старите марки автомобилостроители е голяма и просто ще ги смачкат отговор Сигнализирай за неуместен коментар