Френският автомобилен производител PSA се е споразумял окончателно с американския концерн General Motors за покупката на европейското му поделение Opel/Vauxhall, съобщава Ройтерс.
Сделката е била подкрепена и от борда на PSA Peugeot-Citroen, така че продажбата най-вероятно ще бъде обявена официално още в понеделник. В потвърждение на това служителите на Opel в Рюселсхайм са били свикани на събрание в кметството в понеделник сутрин.
PSA и General Motors свикаха пресконференция в понеделник, която ще се състои в 9,15 часа централноевропейско време в централата на PSA в Париж.
Изпълнителният директор на PSA Карлос Таварес е приел искането на американците да не им противопоставя Opel на китайския пазар. В замяна на това GM ще се погрижи за липсващите милиарди в пенсионната схема на компанията
Чрез покупката на Opel французите разчитат да намалят развойните и производствените си разходи средно с 1 милиард евро годишно, както и да получат достъп до пазари, на които в момента присъстват само символично. GM пък се отървава от европейското си поделение, което вече 16 поредни години е на загуба, и ще може да се фокусира повече върху бизнеса си в Китай.
Главната пречка в преговорите между двете компании бе свързана с недостигащите 9 милиарда евро в пенсионните схеми на Opel. Според източници, запознати с преговорите, двете страни са постигнали компромис по този въпрос.
Така GM най-вероятно ще попълни по-голямата част от дефицита. За сметка на това французите ще се съгласят с условието да не се състезават чрез Opel на китайския пазар, където GM залага много на своите марки Chevrolet и Buick.
Главният изпълнителен директор на Peugeot-Citroen Карлос Таварес планира "светкавично" да подмени моделната гама на Opel, като използва френски платформи. Той вече пое ангажимент да не прибягва до сериозни съкращения на работни места в германските заводи на компанията. Не е ясна обаче съдбата на производството във Великобритания, без друго застрашено от Brexit.
Към момента Opel има около 38 000 служители в седем европейски страни, от които 19 000 в Германия. Във федералната република заводите са в Рюселхайм, Кайзерслаутерн и Айзенах.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
преди 8 години А така де, тия от Опел са като *** кон, едвам избегнаха съдбата да станат искински Москвич през 2009, тогава им се размина на косъм да ги купи руската Сбербанк и сега ще стават Пежо или Ситроен, на кой каквото повече му харесва или нехаресва, това изобщо няма значение. Всъщност може пък и да е за добре, кой знае. отговор Сигнализирай за неуместен коментар