Fiat Chrysler Automobiles NV ще ускори отделянето на бизнеса с автомобилни компоненти, съобщава Bloomberg.
"Има някои дейности в компанията, които не са част от бизнеса с автомобили, групата трябва да бъде прочистена от тези активи“, коментира изпълнителният директор Серджо Маркионе пред Bloomberg News.
Маркионе допълва пред информационната агенция, че не е получавал оферта за Fiat Chrysler, каквито информации се тиражираха в предходните седмици.
Ръководителят на автомобилния концерт подготвя в момента окончателния си петгодишен бизнес план преди да напусне автомобилния производител през 2019 г. Той признава, че може да се стигне и до по-дълбоки промени, като има предвид отделянето на някои звена от компанията.
Компанията иска да елиминира до края на следващата година 4,2 млрд. евро дълг като част от плановете си да реализира поне 4,7 млрд. евро коригирана нетна печалба. Серджо Маркионе отдавна застъпва тезата за консолидацията на бизнеса, като твърди, че индустрията губи пари в разработването на едни и същи технологии.
Fiat Chrysler обмисляше различни варианти за преструктуриране, включително отделянето на производството на автомобилни компоненти и марките Maserati и Alfa Romeo. Операциите на подразделенията за луксозни автомобили могат да струват до 7 млрд. евро, а други активи се оценяват на около 5 млрд. евро, посочват анализатори.
Според Серджо Маркионе обаче Maserati и Alfa Romeo са „твърде незрели“ за отделяне в самостоятелни звена. Двата бранда могат да станат самостоятелни компании само когато станат достатъчно силни и започнат да носят достатъчно пари, посочва той.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?