Китайският автомобилен производител Geely възнамерява да влезе като основен акционер в германския Daimler, предава германската икономическа телевизия N-TV, като се позовава на източници от концерна
Според тях Geely може да купи дял в диапазона между 3 и 5% от Dailmer. Китайската група планира да похарчи за плана си еквивалента на около 4,5 млрд. евро. Официално нито Daimler, нито Geely са коментирали темата.
Geely е един от най-големите автомобилни производители в Китай и се смята за лидер в областта на електрическата мобилност. В Европа групата притежава шведския автомобилен производител Volvo и е основен акционер в едноименния производител на товарни автомобили.
Според германския икономически всекидневник Handelsbaltt преди няколко месеца Geely са се опитали да влязат в Daimler и са водили преговори с базирания в Щутгарт концерн. Тогава обаче Daimler е отхвърлила предпочитания от китайците вариант за инвестиции чрез конвертируеми облигации със значителна отстъпка в цената за съществуващите акционери.
Сега Geely очевидно възнамерява да купи акциите по пазарната им цена – на фондовия пазар. Това е възможно да се случи и без споразумение с Daimler или останалите акционери. Повечето от акциите на Daimler са свободнотъргуеми. Най-големият акционер до този момент е държавният фонд на Кувейт, който държи 6,8%.
През ноември Handelsblatt съобщи, че Geely се интересува от технологията за батерии на Daimler и възнамерява да създаде съвместно предприятие за електрически автомобили във Вухан. Към днешна дата Daimler си сътрудничи в Китай с държавната корпорация BAIC. През миналата година двете компании създадоха съвместно предприятие за производство на електрически автомобили. Daimler също така работи съвместно и с конкурента на Geely BYD.
Една подобна инвестиция обаче може да създаде ново политическо напрежение в Европа. В края на миналата година Европейската комисия призова за по-строги проверки на чуждите придобивания на европейски компании, за да тушира притесненията относно вълната от китайски инвестиционни намерения в сектори в ЕС като високотехнологичното производство, енергетиката и инфраструктурата. В основата на проблема са редица опасения, че придобиванията на китайски компании са с цел сдобиване с технология. Това е и една от основните политически цели, заложени в плана "Made in China 2025".
През последните месеци китайските желания за придобиването на технологични фирми в Европа бяха широко дискутирани, а Германия, Франция и Италия не крият съмненията си, че китайските придобивания са политически мотивирани.
Според анализ на Mercator Institute for China Studies и Rhodium Group преките чуждестранни инвестиции на Китай в ЕС за 2016 г. са достигнали 35 млрд. евро, което е увеличение от над две трети спрямо предходната година.
През последните години в китайски ръце освен Volvo преминаха италианският концерн Pirelli, германският производител на роботика Kuka и водещия производител на изкуствени химикали KraussMaffei в Мюнхен.


Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
Патриарх Даниил отказа на краля на Йордания да участва в религиозен форум
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски
преди 7 години Според тях Geely може да купи дял в диапазона между 3 и 5% от Dailmer. .Dailmer. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Хихи... ПарАта *** мамата на фукарата... :lol: Докато умните се наумуват, лудите се налудуват!Ние в ЕС сме заети с толерастия и уелкъмнес, санкции и борба с фалшиви новини... Разпределяме квоти за бежанци и постоянно и ротационно председателстваме ебалимумаматакво...Кога ще ги стигнем, китайците...ще ги задминем, дори... Така ли пееше покойният Т. Колев...? :lol: отговор Сигнализирай за неуместен коментар