Германският автомобилен производител Daimler намали дивидента си, след като оперативната му пчалба за четвъртото тримесечие е намаляла с 22% заради търговските войни и нарастващите разходи за разработването на електрически и автономни автомобили са ударили печалбата на бранда Mercedes-Benz, заяви компанията в сряда.
Daimler съобщи, че възвръщаемостта върху продажбите на автомобилите от марката Mercedes-Benz е спаднала до 7,3% през четвъртото тримесечие от 9,5% през същия период на предишната година.
Това, заедно с намаления дивидент от 3,65 евро на акция до 3,25 евро, разочарова анализаторите и изпрати акциите с 2% надолу до 52,02 евро, представяйки се най-слабо в германския индекс DAX, който се търгува с 0,22% надолу, предава Ройтерс.
"Daimler спешно се нуждае от мерки за ефективността", каза анализаторът на Evercore ISI Арнт Елингхорст. "В момента рентабилността както на пасажерските автомобили на Mercedes-Benz, така и на камионите изостава зад тази на конкурентите.
Daimler заяви, че работи по "контрамерки", за да увеличи печалбата, но не може да представи детайли за възможно пониживане на разходите, защото те все още са в процес на изчистване.
За цялата 2019 г. Mercedes-Benz Cars очаква да постигне възвръщаемост върху продажбите между 6 и 8%, а върху Mercedes-Benz Vans – между 5 и 7%, заяви Daimler.
“С насоките ни за Mercedes-Benz Cars и Mercedes-Benz Vans сме под дългосрочните ни целеви маржове. Не може да сме доволни от това. Целта ни е да се върнем към целевия диапазон на маржа от 8 до 10% до 2021 г.“, заяви главният изпълнителен директор на Daimler Диетер Цетше.
За 2019 г. Daimler заяви, че очаква лек ръст на продажбите, приходите и печалбата преди лихвите и данъците.
Печалбата на Daimler преди лихвите и данъците е спаднала до 2,67 млрд. евро през четвъртото тримесечие, което е под очакванията на анализаторите за 2,92 млрд. евро.
Продажбите на пасажерските автомобили на Mercedes-Benz са се увеличили с 4% през четвъртото тримесечие, но по-високите данъци върху автомобилите, внасяни от САЩ и Китай, и прекъсванията в доставките за отделни дизелови модели са ударили търсенето и са довели до по-ниски цени.
Mercedes-Benz се оказа най-големият луксозен бранд по продажби миналата година с 2,31 млн. нови регистрации, следван от BMW с 2,12 млн. и Audi с 1,81 млн. за миналата година.


Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
преди 6 години Не очаквах спад на дивидентецът, но при тая цена на акция от около 50-51 кинта (а не толкова отдавна бе паднала и доста по-ниско) - пак си е сгодна акция - 4.65% сгода. Иначе - отговорна постъпка намаляването на дивидентът е, дори доста предпазлива, защото не бе реално проблем за компанията да запази дивидентът от 3.65 кинта - но явно ръководството на силен финансов буфер държи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар