Автомобилната индустрия в Германия е отбелязала минимален растеж през миналата година. Въпреки това производителите и доставчиците продължават да наемат хиляди нови служители. Като цяло индустрията е генерирала през 2018 г. приходи от продажби в размер на малко под 425 млрд. евро, както показва анализът на консултантската фирма Ernst & Young (EY). Това представлява минимален ръст за годината от едва 0,4 на сто след значителния скок през предходната година, предава DPA.
„Търговският спор между САЩ и Китай оказва влияние върху световната икономика”, казва Константин Гал, който ръководи отдела за анализи на автомобилния и транспортния сектор в EY. Новият метод за тестване на отработените газове за европейския пазар WLTP е предизвикал спиране на производството и затруднения при доставките.
Износът дори отчита минус в края на годината. Обемът на износа е намалял с 2,3% в сравнение с 2017 г. до около 230 млрд. евро. Това е най-силният спад на износа от кризата през 2009 г. насам, се пояснява в анализа.
В същото време, според проучването, расте броят на служителите - с 1,7% в рамките на една година до около 834 000, което представлява нов връх. Въпреки това според EY растежът на заетостта се основава на специални ефекти и следователно не е устойчив.
„Преориентирането на много заводи в насока електромобилност доведе до увеличаване на нуждите от персонал, но това може би ще бъде само временно явление“, казва експертът по автомобилостроенето в EY Петър Фус.
Изчисленията се базират на данни от Федералната статистическа служба и Федералната агенция по заетостта на Германия. Ето защо оборотът, който германските компании генерират в чужбина, или продуктите, които те доставят от там в други страни, не е включен.
Ако обаче производителите на автомобили и доставчиците се разгледат отделно, проучването показва обратната тенденция. На спада в приходите на производителите от 0,2% се противопоставя плюс от 2,1% при доставчиците - само в Германия. Броят на служителите също нараства по-силно при доставчиците.
Фус очаква 2019 г. да е трудна не само заради отслабването на големите пазари. Американските мита и твърдият Brexit може да причинят значителни загуби за бранша в Германия. Освен това сегашното нарастване на заетостта вероятно не е устойчиво, подчертава отново той.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
преди 6 години ми не мое само дойчланда да *** ...и другите искат ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар