Преди 10 месеца тенденцията на възходящи продажби на автомобили в Китай се преобърна на 180 градуса, като свободното пропадане на най-големия пазар на автомобили в света не изглежда да се успокоява, предава Bloomberg.
Продажбите на седани, SUV модели и минивани отчитат пореден спад през март. Броят на продадените превозни средства през изминалия месец се понижава с 12% до 1.78 млн., показват данни на Китайската асоциация по пътническите автомобили. През януари спадът беше 4%, а през февруари 18.5%.
Растежът на китайската икономика се забавя, докато търговското напрежение между Вашингтон и Пекин се отразява негативно на потребителското търсене в азиатската страна. Промените в данъчната политика и митата върху вноса започнаха да влияят на търсенето на автомобили от 2018 г.
Превозните средства са единствените потребителски продукти в Китай, чиито продажби намаляват през първия и втория месец на тази година, обяснява генералният секретар на асоциацията Цуй Донгшу.
Продажбите на коли може да се възстановят през април благодарение на плановете на китайското правителство за намаляване на данъците, заяви Донгшу по време на официална пресконференция в Пекин във вторник.
Какво значи нестихващият спад в Китай за глобални играчи от индустрията като Ford и Toyota вижте в продължението на материала в сайта на Bloomberg ТV Bulgaria.