Британският автомобилен производител Aston Martin Lagonda Global Holdings Plc набра 150 млн. долара при продажбата на облигации, в отговор на опасенията относно ликвидността, тъй като компанията измества фокуса си върху производството на SUV модели, което се очаква да увеличи паричния поток, съобщава Bloomberg.
Емитирането на дългови ценни книжа става чрез 12-процентен купон, двойно на цената на съществуващите облигации на Aston Martin.
Допълнителни 100 млн. долара в облигации могат да бъдат пуснати през 2020 г., посочват от дружеството.
Aston Martin търси бъдещ растеж чрез пускането на своя първи SUV модел, който ще бъде сглобяван в завода на концерна в Уелс, отворил врати през юни. Междувременно компанията изпитва затруднения, тъй като се сблъсква с отслабващ пазар, предизвикателствата около Brexit и глобалните търговски сътресения.
Главният изпълнителен директор на Aston Martin Анди Палмър заяви, че емитирането на облигации представлява „застраховка“ и мост към реализирането на модела DBX.
Според него компанията остава уверена в търсенето на въпросния модел, като условията за потенциалния втори транш от облигации определят поръчките на модела на около 1400 до средата на следващата година.
Bloomberg съобщи по-рано този месец, че компанията планира завръщане на пазара на облигации.
Standard & Poor's намали дългосрочния си рейтинг относно дълга на Aston Martin на ниво „боклук", едно ниво до CCC +, заявявайки, че групата е „достигнала тавана по отношение на размера на срочния дълг и натоварването с лихви, които могат да се обслужват устойчиво“.
От друга страна S&P определи дълга на дружеството като отрицателна перспектива, която отразява натиска върху маржовете, големите разходи и ливъридж равен на печалбата за 2019 г. умножена по 30.
Пренаселен пазар
Много вероятно е моделът DBX да навлезе в един пренаселен пазар на луксозни SUV-ове, където присъстват Porsche Cayenne и Macan, Bentley Bentayga, Lamborghini Urus и Rolls-Royce Cullinan.
Aston Martin има за цел да увеличи годишното производство на 14 000 превозни средства до 2023 г. с помощта на DBX, което е над два пъти повече от продажбите за миналата година в размер на 6 411 броя. Компанията се е насочила към целеви диапазон при продажбите през тази година от 6300 до 6500 броя.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО