Китайски SUV (sport utility vehicle) модел за 28 хил. долара ще се превърне в първия участник на европейския автомобилен пазар за електрически превозни средства, създаден от втората по големина икономика в света, съобщава Bloomberg.
Атрактивната цена на автомобила цели да го направи възможно най-конкурентен за европейските потребители, които до момента фаворизират моделите на Volkswagen и Tesla.
Базираната в Шанхай Aiways е успяла да осигури необходимите разрешителни и сертификати за предлагане на своите модели в европейските страни, като планира да започне продажби през второто тримесечие на 2020 г., посочва в интервю съоснователят на концерна Фу Цюен.
В рамките на ноември Aiways планира да пусне в продажба модела U5.
Докато европейският вариант на този автомобил се очаква да бъде адаптиран към местните потребителски вкусове и регулаторни изисквания, Aiways може да се сблъска със сериозни трудности в борбата за привличане на купувачи на европейските пазари, доминирани в продължение на десетилетия от местни, американски и японски компании.
Пазарният дебют на китайския производител ще бъде наблюдаван внимателно от десетки други автомобилни концерни от Поднебенста империя, които разработват глобални планове за развитие.
„Вярвам, че ще бъдем първите“, посочва Фу, добавяйки: „Другите все още се подготвят за това“ или плановете им са далеч от подобни амбиции.
Успешният старт на Aiways на местния китайски пазар ще се противопостави на негативната тенденция при търсенето на електромобили. Продажбите на индустрията се свиха през тримесечието, приключило през септември, след като Пекин премахна субсидиите за производителите.
Навлизането на европейския пазар ще маркира историческа промяна, тъй като през годините продажбите на европейски марки в Китай са били основен стълб за голяма част от производствената мощ на автомобилната индустрия на Стария континент, а страни като Германия увеличават усилията си относно технологичния преход към по-чисти превозни средства. Убеждаването на европейските потребители, че китайските автомобили могат да отговорят на техните очаквания и изисквания, е едно от основните предизвикателства според Фу. Неуспехът на други китайски компании опетни имиджа на концерните от азиатската страна в очите на европейците, но в същото време Фу се надявам, че предстоящите успехйи на китайската автомобилна индустрия, и китайските технологии като цяло, могат да изградят стабилно доверие.


Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?
Назрява ли бунтът: Винената индустрия във Франция е пред колапс
Мондиал 2026: Мексико и ЮАР откриват шампионата