Първи голям европейски град ще въведе забрана за движение на лични автомобили догодина, прогнозира водещ инвеститор в технологичния сектор, цитиран от Ройтерс.
Според него бумът на електрическите велосипеди и скутери стимулира зелена революция.
Норвежката столица Осло и завзетия от велосипеди Амстердам в Холандия са кандидати да се превърнат в първите градове без коли през 2020 г., а Франция може да ги последва след пет години, казва Мартен Миньо от инвестиционната компания Index Ventures.
„Хората започват да осъзнават, че задръстванията и замърсяването са достигнали повратна точка и не може просто да се добавят още улици – пространството е ограничено, а личният автомобил не е ефективен начин за придвижването на хората“, казва Миньо.
„Извършва се истинска технологична революция… Електромобилите са липсващото звено в транспортната мрежа“, отбелязва той.
Големи градове като Париж, Богота и Джакарта експериментират с дни без автомобили в опит да намалят замърсяването на въздуха и да разчистят улиците, които обикновено са доминирани от трафика.
Същевременно поевтиняването на батериите позволява разработването на широка гама от сравнително достъпни електромобили, казва Миньо.
Електрическите велосипеди и тротинетки под наем чрез компании като Bird и Lime вече са обичайна гледна в централните части на много градове и според Миньо те могат да запълнят празнините, оставени от градския транспорт.
Index Ventures, която е сред компаниите, подкрепили Skype в началния етап от развитието му, а в момента има инвестиции за около 1,6 млрд. долара, е вложила значителна сума в компании за електрическа мобилност като Bird и велосипедите Cowboy, казва Миньо, без да посочва конкретни цифри.
Според него секторът на електрическия транспорт все още е много млад, но компаниите бързо подобряват продуктите си, като се учат от ранните си години, а технологиите се развиват. В същото време градската инфраструктура също трябва да еволюира, допълва Миньо.
Експерти по градоустройство са съгласни, че проектантите отхвърлят личните автомобили.
„Убедена съм, че първият голям европейски град ще се освободи напълно от автомобили, поне в централната част, до 2020 г.“, казва Люси Махони, говорителка на мрежата C40 на градовете, борещи се с климатичните промени.
„Развитието в тази насока и демонстрирането, че освобождаването от автомобили е новата норма ще помогне за смекчаването на непосилния натиск върху градовете ни и обновяването на градските пространства“, допълва тя.


Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет
преди 6 години Слава Богу, че в БГ всичко се случва 20г по-късно.В ЕС съвсем изкукват. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години И при КомунизЪма нямаше лични превозни средства, а само обществен транспорт, а да и въртолети. отговор Сигнализирай за неуместен коментар