Общо 47% от представителите на автомобилната индустрия в България казват, че са кандидатствали за финансова подкрепа от правителството по схемата 60/40. Останалите смятат, че не се нуждаят от помощ на този етап или че схемата не е акдекватна за бизнеса им, става ясно от проучване на Colliers International сред основните доставчици на автомобилни компоненти в страната във връзка с влиянието на COVID-19 върху дейността им.
Вместо мярката 60/40, анкетираните дружества предлагат друг вид помощ, която считат за по-ефективна – схема от типа 50/0 или 60/0. Според тях такава мярката трябва да се предостави за по-дълъг период от време, а бюрократичната част в процеса да се съкрати и да се помисли за подкрепа на индустрията и в периода след извънредното положение.
Няма компания от интервюираните, която да е посочила, че планира затваряне на производството си. Близо 10% от респондентите съобщават, че продължават активно плановете си по разширяване на дейността си в България с нови производствени мощности.
Всички участници посочват, че са приложили редица мерки за предпазване на служителите от COVID-19. Сред тях са повече, но по-кратки смени, работа от вкъщи за служителите, чиито функции позволяват това, осигуряване на безопасно разстояние между хората, измерване на температурата и други.
Почти половината от компаниите съобщават, че се е наложило да преустановят дейност за времето, през което производителите на оборудване, на които доставят компоненти, също са спрели производство . Другата половина са продължили дейността си с по-бавен темп или са преструктурирали процесите си.
Още от началото на извънредното положение част от компаниите са предприели допълнителни мерки за справяне с последствията от здравната криза, като платен и неплатен отпуск и работа на смени. В следващите 18 месеца една трета от производителите ще продължат дейността си както досега, а други 33% обмислят различни възможности за повишаване на ликвидността.
Методът на изследване са телефонни интервюта, състояли се в края на април 2020 г. Преобладаващата част от участниците са с централа в Германия, с между 250 и 1000 служители, и представляват доставчици от първо ниво - такива, които взаимодействат директно с основния производител (ОЕМ) и обикновено произвеждат автомобилен хардуер и софтуер. От компаниите, включени в проучването, близо 90% са с една локация в България, останалите имат по две или повече производства на територията на страната


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят