Едва ли ще се стигне до фалити на големите автомобилни производители. Причината е голямата им системна значимост, тъй като те осигуряват заетост на много държави и имат голям производствен отпечатък. В този ред на мисли провалът им е обществено-икономически неприемлив, коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria, в предаването "Светът е бизнес", автомобилният експерт Калоян Желев.
"Във Франция се обсъждаха субсидии за 10-12 хил. евро за електромобилите и отделно - за обновяването на съществуващия автопарк. Там голямо участие има държавата, а субсидии се дават срещу преструктуриране", разкри той.
Желев обясни, че производителите се фокусират върху запазване на активите в ядрото, а държавите са чувствителни към съкращаването на работни места.
"От една страна, мерките в бранша са задължителни и се подразбират, от друга страна – балансът им е деликатен“, подчерта Калоян Желев и информира, че от плана за преструктуриране на Renault-Nissan-Mitsubishi става ясно, че сливане няма да има, а по-скоро оздравяване и обособяване на приоритети в рамките на съществуващия съюз.
Автомобилният експерт е на мнение, че големите дистрибутори също се преструктурират след срива на потреблението.
По думите на Желев Китай остава най-големият автомобилен пазар, а Европа е с най-старата традиция и култура на потребление на автомобили.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Светът е бизнес" вижте тук.


Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
Внукът на Мохамед Али ще подгрява Кобрата в Дубай
Червен код в Гърция, бурята "Байрон" настъпва здраво
преди 5 години Жалко, значи няма да има очистване на пазара. отговор Сигнализирай за неуместен коментар