Aston Martin Lagonda Global Holdings Plc отчете по-висока загуба за първото полугодие, след като британският автомобилен производител инвестира в старта на дебютния си SUV модел, който вече пристига при дилърите, предава Bloomberg.
Ранните признаци от Китай, ключов пазар за продажби на SUV модели, са позитивни, посочва компанията в свое изявление, но не дава конкретни данни.
Новият коронавирус забавя усилията на компанията да намали дилърските запаси на своите спортни автомобили. В тази връзка тя отлага рестартирането на производството в основния си завод в Гейдън, Англия, до края на август.
SUV моделът DBX, чието производство започна през второто тримесечие, ще даде положителен принос през последните шест месеца на 2020 г., посочват още от компанията.
Aston Martin отчита оперативна загуба за първото полугодие от 159,3 милиона паунда (206 милиона долара) и отрицателен свободен паричен поток от 371 милиона лири, тъй като увеличава разходите за пускане на пазара на фона на пандемията, затворила салоните на дилърите.
С производството на DBX паричният поток трябва да се подобри през втората половина, заяви в интервю главният финансов директор Кен Грегор. Той посочва, че бизнесът се подобрява през юни, въпреки че е твърде рано да се каже дали може да се говори за процес на възстановяване от пандемията и блокадите.
Очаква се финансовите разходи на Aston Martin да бъдат по-високи на 123 милиона паунда през 2020 г. поради по-скъпия дълг, добавя Грегор.
Компанията допълва, че коригира и резултатите си за 2019 г. заради грешка при приспадане на стимули за дилъри и клиенти от приходите в САЩ. Промяната води до намаляване на загубата с 15,3 милиона лири преди лихви, данъци, такси и амортизация.
Aston Martin се бори през последните две години с високите запаси и слабите продажби на основните си спортни автомобили, което подкопава усилията на компанията да възпроизведе успеха на борсата на Ferrari NV. През месеците, откакто канадският милиардер Лорънс Строл спаси производителя на автомобили в началото на тази година, той обяви смяна на изпълнителния директор и заяви, че може да се наложи да търси допълнително финансиране.
Акциите на компанията поскъпват със 7,8% на борсата в Лондон, но поевтиняват с 68% тази година.
DBX с цена от 189 хил. долара се сглобява във фабрика в Уелс, построена върху терен на старо военно летище. Производителят иска да атакува ултралуксозния SUV сегмент, зает от моделите Urus на Lamborghini и Bentayga на Bentley.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Как американската товарна жп индустрия стана по-мръсна от въглищните електроцентрали
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба