Търсенето на автомобили в Китай продължава да се увеличава, което превръща най-голямата азиатска икономика в единственото светло петно на глобалния автомобилен пазар, съобщава Bloomberg.
Доставките на седани, SUV модели, минивани и многофункционални превозни средства скачат със 7,4% през септември спрямо година по-рано до 1,94 милиона броя, съобщава във вторник Китайската асоциация за леки автомобили. Това е третото поредно месечно увеличение, като то се дължи главно на ръста при търсенето на SUV модели.
Междувременно доставките на пътнически превозни средства до дилърите нарастват с 8% до 2,1 млн. броя, докато общите продажби на превозни средства, включително камиони и автобуси, се увеличават с 13% до 2,57 млн. броя, показват данни на Китайската асоциация на автомобилните производители.
Тъй като продажбите на автомобили в САЩ и Европа продължават да са притиснати от разпространението на коронавируса, съживяването на търсенето в Китай предоставя известно облекчение за международните и местните производители. Китай е първата държава в световен мащаб, която ще се върне към нивата на продажбите на автомобили от 2019 г., макар и към 2022 г., според мнението на анализатори, включително S&P Global Ratings.
Автомобилните производители по света са инвестирали милиарди долари в Китай, най-големия пазар на автомобили в света от 2009 г. Редица автомобилни концерни от страни като Германия и Япония са преживели пандемията сравнително по-леко от местните китайски конкуренти. Това личи и от статистическите данни - комбинираният пазарен дял на китайските марки е спаднал до 36,2% през първите осем месеца от пика от 43,9% през 2017 г.
Въпреки че китайският пазар на автомобили се възстановява, той все още може да отчете своя трети пореден годишен спад, заяви в рамките на миналия месец Син Гобин, заместник-министър на индустрията и информационните технологии. Това се дължи на стръмните спадове, претърпени от Китай в началото на годината, когато страната все още се бореше с овладяването на пандемията.
Значението на Китай като автомобилен пазар се засилва и от плановете на Пекин да превърне страната в притегателен център за индустрията на електрическите превозни средства. Целта на Китай е до 2025 г. 15% от всички нови превозни средства да работят на ток, като този дял трябва да нарасне до 50% към 2040 г.
Продажбите на едро на нови енергийни превозни средства, към които спадат електромобилите, хибридните плъгини, водородни автомобили и др., нарастват почти двойно през септември до 125 хил. броя.
Американският концерн Tesla Inc., който започна да произвежда свои електромобили Model 3 в завода си край Шанхай в началото на годината, е продал 11 329 електрически модела, като по този начин компанията на Илон Мъск се класира на трета позиция по отношение на продажбите на едро на нови енергийни автомобили през септември. Концернът е изпреварен само от SAIC-GM Wuling Automobile Co. и от BYD Co.


Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Империята на китайските пристанища, част 3
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО