Японският автомобилен концерн Mazda Motor отчете загуба за второто тримесечие на фискалната година, приключваща в края на март 2021 г., тъй като пандемията от COVID-19 продължава да притиска продажбите му в глобален мащаб, съобщава Automotive News Europe.
Mazda отчита оперативна загуба от 7,6 млрд. йени (72 млн. долара) през тримесечието, приключило на 30 септември, в сравнение с оперативната печалба от 18,8 млрд. йени (178 млн. долара), регистрирана година по-рано.
Нетната загуба на концерна се изчислява на 26,3 млрд. йени (249,1 млн. долара) спрямо нетната печалба в размер на 11,4 млрд. йени (108 млн. долара) за периода преди година.
Приходите на Mazda се свиват с 14% до 739,1 млрд. йени (7 млрд. долара) за разглеждания период. Продажбите ѝ на дребно в глобален план се понижават с 12% до 334 000 автомобила, докато обемът на едро спада с 18% до 255 000 превозни средства.
Главният изпълнителен директор на производителя Акира Марумото заяви, че пандемията е принудила компанията да отложи целите си в средносрочek бизнес план с една година. Сега Mazda очаква да отчете годишни глобални продажби от 1,8 милиона автомобила и марж на оперативната печалба от 5% през фискалната година, приключваща на 31 март 2026 г.
Печалбата на Mazda е изтрита от острия спад в доставките на едро, както и заради спада на производствените мощности и доставките на автомобили Mazda, продавани от други марки по споразуменията за продажба на продукти от производители на оригинално оборудване от трети страни (OEM).
Въпреки това Mazda запазва прогнозата си за печалбата непроменена за текущата фискална година.
По-рано концернът предупреди, че ще реализира оперативна годишна загуба в размер на 40 млрд. йени (378,8 млн. долара). Mazda също така прогнозира годишна нетна загуба от 90 млрд. йени (852,3 милиона долара).
Японският производител очаква спад на доставките на едро за цялата година до 1 млн. превозни средства.
Позовавайки се обаче на постепенното възстановяване на глобалния автомобилен пазар, Mazda повиши целта си за продажбите на дребно с 5000 броя за Северна Америка. Сега компанията очаква да продаде в региона 388 хил. автомобила през настоящата фискална година спрямо 397-те хиляди превозни средства за миналата година.
Очаква се глобалните продажби да се свият с 8,5 на сто до 1,3 млн. броя.
Mazda отчете 6,9-процентно увеличение на продажбите в САЩ през второто тримесечие до 74 411 автомобила. Пазарният дял на концерна там нараства до 1,9 на сто спрямо 1,6% през предходната година.
В Европа производителят отчита спад от 41% при доставките на едро, които се свиват до 43 хил. превозни средства. При доставките на дребно Mazda също регистрира спад от 22% до 54 хил. броя.
И докато операциите на компанията в САЩ за първото полугодие отчитат загуба в размер на 1,1 млрд. йени (10,4 млн. долара), бизнесът ѝ в Европа регистрира оперативна печалба за същия период в размер на 2,8 млрд. йени (26,5 млн. долара).


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?