Toyota Motor Corp. може да изостава от Tesla Inc. по отношение на пазарната капитализация, но не бива да се подценява фактът, че японският автомобилен производител е сглобил повече от 100 милиона автомобила, заяви президентът на компанията Акио Тойода, цитиран от Bloomberg.
„Tesla казва, че тяхната формула ще се превърне в стандарт в бъдеще, но това, което Toyota има, е истинска кухня и истински готвач“, заяви 64-годишният Тойода по време на онлайн брифинг в петък, след като най-големият автомобилен производител в Япония по пазарен дял увеличи над два пъти прогнозата си за оперативната печалба за текущата фискална година.
През юли Tesla изпревари Toyota по пазарна капитализация и стана най-високо оценения автомобилен производител в света благодарение на интереса на инвеститорите към електромобилите. Всъщност Tesla вече струва повече от Toyota и останалите шест големи японски автомобилни концерни, взети заедно, посочи Тойода.
И това е факт, въпреки че американският производител е продал само 367 500 автомобила, което се равнява на 3,4% от продадените от Toyota през изминалата година 10,74 млн. автомобила.
„Губим, когато става въпрос за цената на акциите“, изтъкна внукът на основателя на японския концерн. „Но що се отнася до продуктите, имаме менюто, което ще бъде избрано от клиентите“, изтъкна още Тойода.
Toyota, вторият по големина автомобилен производител в света по обем на продажбите, е изградил своята марка в продължение на десетилетия, предлагайки достъпни и надеждни автомобили, подкрепени от мащабно производство. Тойода споделя, че вижда, че "придирчивите клиенти" на Toyota продължават да залагат на автомобилите на производителя.
Той добави, че има много области, в които неговата компания може да се поучи от своя съперник, като способността на Tesla да генерира печалба от електрически превозни средства с батерии, актуализации на софтуера и продукти, свързани с възобновяемата енергия.
Toyota изостава от останалата част от автомобилната индустрия, когато става въпрос за продажба на изцяло електрически превозни средства, и се придържа към стратегията си за изграждане на по-стари и по-достъпни хибридни технологии, докато разходите за батериите намалят.
През януари Nikkei Asia съобщи, че Toyota се стреми да продаде 500 000 електрически автомобила през 2025 г. В същото време Илон Мъск, главният изпълнителен директор на Tesla, прогнозира, че компанията му ще продава „няколко милиона автомобила годишно“ в световен мащаб по същото време. От своя страна, германският концерн Volkswagen AG, най-големият в света по пазарен дял, се стреми да произведе 1 милион електрически автомобила до края на 2023 г.
„Всъщност те не правят нищо, което е реално, хората просто купуват рецептата“, изтъква Тойода, визирайки Tesla. „Ние разполагаме с кухня и готвач, за да правим истинска храна“, допълва той.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа