Германският автомобилен концерн Daimler AG и неговият китайски партньор Beiqi Foton Motor Co, които заедно произвеждат търговски превозни средства, планират да инвестират 2,75 млрд. юана (415,32 млн. долара) за производство на тежкотоварни автомобили с марка Mercedes-Benz в Китай, съобщава Ройтерс, позовавайки се на документ, очертаващ плана.
Партньорите планират да реконструират фабриката на своето съвместно предприятие Beijing Foton Daimler Automotive (BFDA) в Пекин и да добавят производствена линия, което ще осигури на завода допълнителен капацитет от 50 хил. камиона модел Actros годишно, става ясно от документ, публикуван на уебсайта на предприятието.
Компаниите планират да започнат реконструкцията през 2021 г., споделя източник, пожелал анонимност.
Всички камиони на Mercedes-Benz, които в момента се продават в Китай, са вносни и имат значително по-висока цена от камионите на Foton Auman, произведени в завода на предприятието.
През първите 10 месеца на годината съвместното предприятие е продало 111 788 камиона Auman, които използват технологиите на Daimler, което е с 55% повече от същия период на миналата година.
Още през август 2019 г. Ройтерс съобщи за плановете за разширяване на капацитета на съвместното предприятие. По-късно източници, запознати с въпроса, заявиха, че напредъкът в това отношение е бавен, позовавайки се на регулаторните затруднения и въздействието на пандемията от COVID-19.
Daimler заяви през 2016 г., че планира да започне производството на камиони Actros в Китай до края на десетилетието, но оттогава не е предоставял нова информация по темата.
Германският концерн, който развива съвместно предприятие за леки автомобили с BAIC Group, компанията майка на Foton, е продал около 700 хил. леки автомобила в Китай през изминалата година. Главният изпълнителен директор Ола Келениус заяви миналия месец, че Китай ще остане най-важният пазар за растеж на Mercedes-Benz през следващото десетилетие и концернът ще коригира производствените локации, за да улови промени в търсенето.
Общите продажби на камиони в Китай, най-големия автомобилен пазар в света, скочиха с 24% между януари и октомври до 3,87 милиона броя, подкрепени от правителствените инвестиции в инфраструктура и тенденцията сред потребителите към преминаване към по-екологични превозни средства.
Но пазарът е доминиран до голяма степен от местните компании, включително от Jiefang, Dongfeng Motor и Sinotruk, които предлагат продукти на по-конкурентна цена.
Международните производители на камиони, включително MAN SE и Volvo, също развиват партньорства с местни компании.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа