Собственикът на Mercedes-Benz Daimler AG ще обособи нова бизнес група, състояща се от подмарките AMG, Maybach и G-Class, която ще бъде представена на автомобилното изложение в Мюнхен през септември, съобщава Automotive News Europe.
Този ход ще рационализира маркетинговите разходи на концерна и е част от плана на ръководителя на Daimler Ола Калениус за повишаване на производителността и рентабилността, с акцент върху продажбите с висок марж.
Очаква се главният изпълнителен директор на AMG Филип Шимер да ръководи групата.
AMG е спортното подразделение на Mercedes, докато Maybach е съперник на Rolls-Royce и Bentley, а портфолиото G-Class се състои от луксозни офроуд автомобили.
"Укрепването на подбрандовете е важен стълб в стратегията на Mercedes-Benz", изтъква говорител на Daimler пред Automobilwoche. „Ние не само ще поддържаме независимостта, силната идентичност и еволюиралите корпоративни култури на отделните марки, но и ще ги разширяваме и изостряме допълнително“, добавя говорителят.
По неговите думи в момента Daimler се намира в процес на проектиране и оценка на потенциала в различните области.
Все още не е ясно каква формална корпоративна структура би приела новата група. Понастоящем няма планове за допълнително разделяне на звеното, след като бъде обособено, допълват от Automobilwoche.
Реорганизацията ще се извърши, докато се очаква през тази година да бъде пуснат в продажба и първият електрически автомобил Mercedes-AMG, който ще дебютира в САЩ през 2022 г.
Mercedes вече пусна на пазара новия Maybach S-Class през ноември 2020 г. с дебюта на седана Maybach S 580 4MATIC, който се конкурира с Bentley Flying Spur. От 2015 г. насам Mercedes е продал над 60 000 седана Maybach S-Class в световен мащаб.
DAimler
Непотвърдени данни от интернет също предполагат, че Mercedes планира да представи електрическа версия на своя G-Class SUV, чието потенциално име е EQG.
През май Mercedes обяви, че обединява своите глобални маркетингови и комуникационни дейности в едно звено под ръководството на Бетина Фецер, маркетинг директор на автомобилния производител.
Целта на реорганизацията е да се постигне еднакво глобално присъствие за корпоративната марка Mercedes и нейните продуктови марки, изтъква автомобилният производител.
Калениус заяви в интервю за Automotive News Europe, че Daimler планира да разработи модел за продажба чрез агенции в редица европейски страни.


Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
преди 4 години maybach имат една планина с хлеб да изядят за да започнат да достигат bentley по лукс и двигатели ... :))) ... а за престижността на rolls-royce могат само да си мечтаят в некой маркетингов отдел на звездната марка , след напушване с весели цигари ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар