Целта на шведския автомобилен концерн Volvo да продаде 800 000 превозни средства в глобален мащаб до 2020 г. беше помрачена от избухването на пандемията от коронавирус, но бързото възстановяване на сектора през последните 12 месеца отново дава надежди на компанията, че това може да бъде постигнато до края на тази година, съобщава Automotive News Europe.
„Мисля, че ще приключим 2021 г. доста близо до целта (от 800 000 продажби), която си поставихме преди 10 години,“ заяви главният изпълнителен директор на Volvo Хакан Самуелсон.
По неговите думи представянето на Volvo към момента предвещава годишни продажби от около 770 000 превозни средства. Прогнозата на Самуелсон се позовава на продажбите на производителя от втората половина на 2020 г. и първото полугодие на 2021 г., в който период концернът успя да продаде впечатляващите 772 508 автомобила. Това засенчи рекорда от 2019 г. в размер на 705 452 превозни средства.
За да достигне границата от 800 000 продадени автомобила, Volvo ще трябва да продаде 419 243 превозни средства през оставащите месеци до края на тази година.
За да стане това, компанията ще трябва да постигне увеличение на продажбите спрямо втората половина на 2020 г. със 7%, или с 27 492 автомобила.
"Голям растеж"
На въпрос дали пропускането на целта от 800 000 през 2020 г. е разочароващо или мотивиращо, Самуелсон споделя, че е оставил вратичка, когато първоначално е обявил прогнозата, изтъквайки, че това може да бъде постигнато година по-рано или година по-късно.
"Сега изглежда, че това ще се случи година по-късно, но имаме основателна причина за това предвид въздействието на пандемията," посочва Самуелсон. "Така че не съм много разочарован. Честно казано, това е голям растеж", добавя той.
Най-голямата потенциална пречка за постигане на целта, която той вижда, е недостигът на чипове.
"Може да се наложи да намалим програмите си, защото сме горе-долу в същата ситуация като всички останали," споделя още той.
В началото на юли Volvo представи мащабна пътна карта, която ще му помогне да се превърне в производител на електрически автомобили до 2030 г., включително планове за продажба на 600 000 електромобила с батерии към средата на това десетилетие и изграждане на европейска „гигафабрика“ за батерии през 2026 г.
"Нашата цел е да изградим възможно най-безопасните автомобили, като използваме всички налични технологии", заяви Хакан Самуелсон.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?