Британският производител на луксозни автомобили Jaguar Land Rover (JLR) предупреди, че недостигът на полупроводници в световен мащаб се задълбочава, което може да свие доставките му през второто тримесечие с 50% спрямо първоначалните прогнози.
JLR се присъединява към редица автомобилни концерни, които понижават прогнозите си за производството заради глобалния дефицит на компоненти, съобщава Bloomberg.
В същото време най-големият производител на автомобили в Китай SAIC Motor Corp. намали целта си за производство с около 500 000 автомобила за първото полугодие, притиснат от проблемите с веригите на доставка на компоненти. Nissan Motor Co., Hyundai Motor Co. и Volkswagen AG също предупредиха, че свиването на запасите поради липсата на полупроводници ще продължи да се отразява негативно на продажбите през лятото.
В края на миналия месец директорът по маркетинг и продажби на JLR Феликс Бройтигам подаде оставка на фона на започналата трансформация в концерна под ръководството на новия главен изпълнителен директор Тиери Болоре.
През февруари Болоре, бивш главен изпълнителен директор на френския Renault, представи нова бизнес стратегия за повишаване на рентабилността на JLR, включително електрифицирането на марката Jaguar и префокусиране на конкуренцията от BMW, Audi и Mercedes-Benz към Bentley и Porsche.
Недостигът на автомобилни чипове, който засегна индустрията още през декември, когато търсенето на потребителска електроника нарасна значително на фона на националните блокади заради пандемията от коронавирус, продължава да препъва възстановяването на автомобилния сектор през 2021 г., докато други, локални фактори, също хвърлят сянка върху производството, като пожара във фабриката на Renesas и рязкото застудяването в Тексас.
Недостигът на чипове заплашва да изтрие 110 млрд. долара от приходите от продажби за автомобилната индустрия, прогнозират AlixPartners. Проблемът принуди концерните да преразгледат начина, по който управляват доставките на нужните им компоненти.
"Понастоящем недостигът на чипове е много динамичен и труден за прогнозиране", посочват от JLR. „По-мащабните основни проблеми със структурния капацитет ще бъдат разрешени само след като инвестициите на доставчиците в нови мощности бъдат реализирани през следващите от 12 до 18 месеца и поради тази причина очакваме недостигът да се запази и след тази година“, добавят от концерна.


Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция