Европа ще бъде най-важният пазар на електрически превозни средства на шведския автомобилен концерн Volvo до средата на това десетилетие, прогнозира главният технологичен директор на компанията Хенрик Грийн пред Automotive News Europe.
„Предвид факта, че в момента 40% от продажбите ни в Европа представляват плъгин хибриди, мисля, че Европа ще бъде първият пазар“, посочва Грийн.
В началото на месеца Volvo изготви мащабна пътна карта, която ще ѝ помогне да се превърне в производител на електрически автомобили до 2030 г., включително планове за продажба на 600 000 електромобила с батерии към средата на това десетилетие и изграждане на европейска „гигафабрика“ за батерии през 2026 г.
Volvo също така обяви, че планира да оборудва много от бъдещите си превозни средства с технология за самоуправление, включително със стандартни сензори лайдар, произведени от Luminar Technologies, и компютри на Nvidia.
"Нашата цел е да изградим възможно най-безопасните автомобили, като използваме всички налични технологии", заяви главният изпълнителен директор Хакан Самуелсон по време на брифинг.
Според него целта на концерна да продаде 800 000 превозни средства в глобален мащаб до 2020 г. беше помрачена от избухването на пандемията от коронавирус, но бързото възстановяване на сектора през последните 12 месеца отново дава надежди на компанията, че това може да бъде постигнато до края на тази година.
По думите на Самуелсон представянето на Volvo към момента предвещава годишни продажби от около 770 000 превозни средства. Прогнозата на Самуелсон се позовава на продажбите на производителя от втората половина на 2020 г. и първото полугодие на 2021 г., в който период концернът успя да продаде впечатляващите 772 508 автомобила. Това засенчи рекорда от 2019 г. в размер на 705 452 превозни средства.
Автомобилните производители в Европа са подложени на нарастващ регулаторен натиск за намаляване на емисиите на въглероден диоксид, което води до бърз растеж на пазара на електромобили в региона. Само през 2020 г. в Европа са продадени 733 109 броя, което представлява ръст от 106% на годишна база, сочат данни на пазарния анализатор JATO Dynamics.
Според Грийн Volvo ще трябва увеличи производствения си капацитет в своите заводи.
По отношение на основните пазари на компанията Европа води с 44% от продажбите, следвана от Китай – 25%, и САЩ – 17 на сто.
Продажбите на плъгин хибриди на Volvo достигат 41% от общите продажби на компанията в Европа, 16% в САЩ и 4,3% в Китай.
Постигането на целта от годишни продажби в размер на 1,2 млн. автомобила до 2025 г. означава, че Volvo ще трябва да увеличи обемите с над 80% в сравнение с продадените през 2020 г. 661 713 автомобила.
Според Грийн това би било възможно, ако „увеличим максималния производствен капацитет на всички фабрики, с които разполагаме“.
В момента Volvo произвежда автомобили в Швеция, Белгия, САЩ и в три завода в Китай.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.