Сривът в предлагането на полупроводници за автомобилните производители вероятно ще продължи и през 2022 г., въпреки че недостигът може да бъде облекчен, споделя представител на Bosch China Investment, цитиран от Bloomberg.
Производителите на чипове в момента успяват да изпълнят само около 20% от поръчките на своите клиенти, направени през юли. Въпреки някои подобрения спрямо ситуацията през август повече от половината от търсенето на чипове все още остава непокрито от предлагането, споделя Джан Дзян, вицепрезидент на Bosch China в кулоарите на Китайската конференция за доставките на автомобили.
Очаква се свиването при веригите на доставка да продължи и през следващата година, като разликата между предлагането и търсенето ще се свие до около 20% спрямо нивата, наблюдавани през първата половина на 2021 г., изтъква Джан.
Глобалният недостиг на полупроводници, който продължава да тежи на автомобилната индустрия вече почти 12 месеца, може да изтрие от производството на леки превозни средства в Китай 2 млн. автомобила през тази година, посочва от своя страна служител на Китайската федерация на машиностроителната индустрия.
Най-големият автомобилен производител в света Toyota обяви миналата седмица, че ще коригира своето глобално производство през ноември, като го свие с 15%, или със 150 хил. превозни средства, спрямо своя настоящ производствен план заради продължаващия недостиг на полупроводници и прекъсванията в електрозахранването в Китай.
Toyota ще запази своя глобален производствен план за фискалната 2021 г. на ниво от 9 милиона превозни средства въпреки последните съкращения. Компанията се стреми да възстанови производството си до обичайните нива, въпреки че източник, запознат с плановете на концерна, изрази съмнение относно успеха на това начинание.
Според проучване на Susquehanna Financial Group периодът между поръчката на полупроводници и реалната им доставка за автомобилните концерни и компаниите от други сектори нараства отново през септември до 21,7 седмици, което показва, че недостигът на чипове ще продължи да възпрепятства световното икономическо възстановяване от пандемията от коронавирус и през следващите месеци.


Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица