Hyundai Motor Co. планира да разработва свои чипове, за да намали зависимостта си от доставчиците, заяви главният оперативен директор на южнокорейския автомобилен концерн Хосе Муньос, цитиран от Ройтерс.
Глобалният недостиг на полупроводници, предизвикан отчасти от нарастващото търсене на потребителска електроника по време на пандемията от коронавирус, принуди редица автомобилни производители да ограничат или преустановят временно своята дейност.
Въпреки че Hyundai временно спря работата в някои заводи, Муньос заяви, че най-лошото от кризата е отминало, добавяйки, че за автомобилния производител най-тежките месеци са били август и септември.
"Индустрията (на чиповете) реагира много, много бързо", изтъква Муньос, като посочва, че Intel инвестира много пари за разширяване на капацитета. „Но и в нашия случай искаме да можем да разработим свои собствени чипове в рамките на групата, така че да бъдем по-малко зависими от (доставчиците) при друга подобна ситуация“, добавя той.
Според него звеното за компоненти Hyundai Mobis ще играе ключова роля в изпълнението на този план.
По думите на Муньос Hyundai има за цел да увеличи доставките на автомобили през четвъртото тримесечие до нивото от своя бизнес план и да компенсира някои от производствените загуби през следващата година.
Наред с Toyota и Tesla Hyundai е сред онези производители на автомобили, които са увеличили глобалните си продажби въпреки недостига на чипове.
Муньос, който е и президент на Hyundai Motor North America, заяви, че компанията е напът да стартира производството на електромобили в САЩ през 2022 г. и се стреми както да подобри съществуващата си фабрика в Алабама, така и да увеличи производствения си капацитет в страната.
Според него американското правителство трябва да разшири предложените данъчни стимули за електромобили до 4500 долара на превозно средство, произведено във фабрики в САЩ, където работниците не членуват в синдикати.
„Работниците в САЩ са едни и същи навсякъде“, изтъква Муньос, добавяйки: „Бихме искали условията да са равни за всички“.
Американските фабрики на Tesla и чуждестранните автомобилни производители, като Hyundai и Toyota, не са обединени в синдикати.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?