Индийският автомобилен производител Mahindra & Mahindra очаква половината от превозните средства, които ще продава до 2030 г., да бъдат електрически, сподели пред CNBC главният изпълнителен директор на компанията Аниш Шах.
Пазарът на електромобили в Индия все още се намира в начален етап на развитие. Най-големият автомобилен концерн в страната Maruti Suzuki например в момента не предлага нито един електрически автомобил, като се позовава на настоящите високи разходи, свързани с производството на подобен тип превозни средства.
„Електрическите превозни средства в Индия са, бих казал, с няколко години зад тези в другите страни, до голяма степен поради факта, че в Индия е трудно да се предоставят стимули за автомобили – това е луксозен артикул“, коментира Аниш Шах по време на панел от Форума за устойчиво бъдеще, организиран от CNBC.
Тъй като повечето индийци не притежават автомобили, предоставянето на субсидии или осигуряването на по-ниски данъци за насърчаване налагането на електрически автомобили е малко вероятно да работи по същия начин, както в други страни, обясни Шах. Освен това много от наличните стимули са сравнително по-малки от тези, които другите страни предлагат. „Това ще доведе до по-бавното приемане (на електромобилите), но в същото време те са тук, за да останат“, изтъква ръководителят на Mahindra & Mahindra.
Индия също така е пазар, съобразен с потребителските разходи, като в страната търсенето е най-силно в сегмента на евтините превозни средства от нисък клас. Това означава, че разходите за покупка и експлоатация на електрически автомобил трябва да бъдат равни или по-ниски от тези при конвенционални превозни средства.
Шах посочва три фактора, които биха могли да доведат до по-широкото приемане на електромобилите в Индия.
Първо, разходите за покупка и експлоатация трябва да се понижат чрез краткосрочни субсидии и дългосрочна производствена ефективност. Това вече се случва в определени сегменти на автомобилния пазар, подчертава Шах.
"Това, което виждаме днес, е че при триколесните автомобили електрическите превозни средства са постигнали паритет с конвенционалните по отношение на разходите – те предлагат достатъчно голям пробег и има изградена инфраструктура", споделя Шах, добавяйки, че "те започват да се налагат много бързо. Четириколесните ще се наложат по-бавно“.
Той изтъква, че очаква около 50% от продажбите на Mahindra & Mahindra ще представляват електромобили до края на това десетилетие.
Компанията вече продава няколко триколесни и четириколесни електрически превозни средства в Индия.
Триколесните модели остават силно популярен вид транспорт в много от индийските градове, като често обслужват райони, където няма автобусен транспорт, таксита или влакове.
По думите на Шах изграждането на мащабна зарядна инфраструктура и увеличаването на пробега ще помогнат на сегмента да бъде популяризиран допълнително в страната.


Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата